onsdag 6 april 2011

Försäljningsrekord som firades på Basilika


 Fick ett mail från vår VD i måndags, som löd :

Hej allihopa!
I mars slog vi rekord i försäljning av personbilar, 2 045 fordon mot 1 947 i mars 2010 som var inkl Tunga fordon! Detta firar vi med pizza (eller sallad) på alla anläggningar på onsdag! Kanonbra jobbat allihopa!

Detta tackar man för... Vi var dock liiiite trötta på pizza då vi åt det senast förra veckan, då det med bjöds på gemensam lunch..... Så vi valde istället att åka ner på Basilika och inta vår "lunch" Mmmmmm mycket smaskigt var det iaf.






Vi var ett " tjej bord," inkl Rolf som halkade in lite senare, och ett " killbord" Det var en mycket behaglig lunch som man tackar KVD för :)) Basilika är sååååå gott. Det blev lite ris, lite kyckling, nå´n veg vårrulle och massa grönsaker. Tog så mycket mat så jag orkade bara en portion, men den var med iof rätt så stooor.... Det är det värsta med buffé, man bara öser upp.... istället för att ta lite åt gången och kanske ta 2 ggr istället...  Man lär sig aldrig hahahahaha....Efteråt kände man sig lätt som en " svullen ost"
När jag ätit färdigt så drog jag iväg på ett ärende på stan. Skulle gå in på NST och få in en anons tills lördag. Ett fotto på Lucas som ska vara med på familjesidan. Han har önskat jättelänge att han vill vara med där. Så jag tänkte överraska honom med detta. Så snopen jag blev då när jag står och rycker i dörren och den inte öppnas... Läser på en lapp : Lunchstängt vardagar mellan 12.30 - 13.30... Say whaaaat, så kan dom inte ha.... Blev riktigt irriterad över att det var just " lunchstängt" .. Hmmm sen när jag kom till jobb och bekladade mig för Irma, så sa hon, klok som hon är : Linda, hade dom lunchstängt.... Aaaaw, vem har mer det då?? Jo Vi.. på KVD..... Jaja, vi räknas inte tycker jag då.. Hahahahaha. Jag kan numera förstå våra kunder som gnäller att VI har lunchstängt!

När jag kom hem möttes jag av ett gäng taggade fotbollsugna grabbar som var på väg till träningen med mannen.. Jaja, kvar blev jag, djuren och damsugaren. Shit vad brödsmulor det kan bli av 3 killar som käkat rostemackor till fika. Hahahaha.... När jag var inne i min egen " dammsugar värld" med hög musik på såklart, så skrämde mina systerdöttrar Emma & Sanna, skiten ur mig när dom bankade på rutan. Jag är nog världens mest lättskrämda person som går i ett par skor... Skrek allt var det gick för, kände mina ögon nästan " ploppa" ut...
Alltid kul när de kommer för att hälsa på, vi syns helt försällan. Vi satt och snacka lite skit och vänta på Jocke som skulle klippa Emma. Sanna ville inte, hon hade precis fått långt hår igen ;) Jocke skulle även klippa Lucas när han väl kom hem från sin träning. Jag bjussa såklart på lite kvällsmat : Spagetti & köttfärsås alá Svampstigen och ugnsrostade grönsaker. Blev mycket uppskattat.


Ojojoj vad Lucas tycker det är svårt att sitta still...

Så nu är sonen klippt & snygg igen. Tack Jocke!!!! Och Emma var med nöjd och glá. "Himmla trevligt det är när alla är glada" sånt gillar jag hihihihi....
Tyckte lite synd om Sanna som var så trött. Bara sovit 3h inatt. Hon hade hämtat sina föräldrar (min syrra ) inatt på flygplatsen efter lite mer än 1 v i Spanien. Och färg hade dom med fått... Hmmm lite avundsjuk blir man allt ;) Jag vill med bli bruuuun... Lyllos dom :)) Men snart, innan man vet ordet av det, så ÄR våren och försommaren här på riktigt. Lovely!!

Snaaaart kommer den på riktigt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar