onsdag 16 februari 2011

"Syndarvecka"

Ja det är en jävla syndvecka nu... Hatar det.. men jag har bara mig själv att skylla... 0 i karraktär ibland... Måndags var helt ok, igår... tja det blev en mazarin hos Gunilla + en negerbulle.... Idag på jobb bjussa chefen på pizza alt sallad.. Såklart tog jag en Mixsallad.. Men med dressing & bröd var ju inte det så nyttigt.. Men jag kunde faktiskt INTE motstå det.. Senare under dagen kom VD:n ner och med sig hade hon semlor... Hmmm tänkte jag, detta klarar jag.. Men nä, inte det heller... Var ju tvungen att ta och smaka... Full med florsocker var den med, på locket då, som vanligt.... Jag satt där med en svart skjorta och bara log åt den, den lille jävlen, och fundera på om jag verkligen var sugen elle rinte.. Efter ngn minut gav hjärnan upp och följde hjärtat. Hur ofta kommer Ulrika med semlor???  Greppa locket, vände det upp och ner och sakta tog det mot munnen.... Inte det smartaste draget jag gjort kan jag säga... För när första tuggan var tagen så insåg jag att det var ju mycket florsocker på den.. Mmmmm jag kika ner på skjortan.. Jooodåååå, hela jag var vit från hakan, ner på heeeela bröstet och lite i knäet på mina blåa jeans... ALLA skratta åt mig... Tja, det är jag, Linda i ett nötskal... Jaja, någon ska vara den klantiga på jobb :)) Det går ju bort i tvätten....
Satt i möte eller vad man ska kalla det under hela em. Kom inte iväg från jobb förrän 16.30... Något senare än normalt.... Men kändes helt ok ändå... Lärde mig mycket i systemet som kommer underlätta mina statistikräkningar. Petra som var med Ulrika, visa mig ett och annat som jag inte visste om. Så istället för att sitta i 1,5 h på helgen, ska det bara ta ...........................5-10 min... .... Sen allstå, när jag väl kommit in i rytmen...Jag gillar att ha kontroll på det mesta, och har nog svårt att släppa på mitt gamla sätt...Men jag kunde ju ändå fortsätta säga till Christer att jag jobbat 1,5 h Hahahahahaha...
Sen bar det hem och käka lite i en hast, pyttipanna med ägg och babyspenat.... Sen vidare till affan för att inhandla bakingridienser, en stresshandling.... men jag fick med mig allt. Sen , vidare till gymmet för 1h zumba.. Jag suger fortfarande på det tycker jag... Ger det ett par ggr till.... Men jag kommer nog aldrig att sluta, det är ju kul att svettas lite... Såklart var jag inte riktig nöjd efter det... Då jag syyyyndat sååå under dagen. Så hem och brände på mitt eget träningsprogram Biggest Looser i en hårdkörning som heter duga....
Megajätteas svettig ..... Kan man säga så?? Jag säger det iaf, det rann av mig ÖVERALLT... Sååå gött är det, Love IT!!!
Sen skulle det bakas kaka som jag ska bjussa på jobbet i morron, Kärleksmums som blev jättekass.. Besvikelsen var stor... Så jag fixa till det med en kladdkaka som jag hoppas smakar bra.. Till saken hör att jag jobbade samtidigt som jag fixa allt annat.. och min hjärna pallar inte med för många saker... Kan det vara åldern?? Hahahahaha Mannen hade besök iaf av Patrik Och Daniel, de kolla fotbollen.. De fick smaka min urkassa kaka... Och dom gillade den skarp trotts allt.. Så den var kanske inte så dum ändå..... Jag såg ju bara utseéndet.... Men smaken var helt ok.... Kanske tar med den med ändån :))


Den "misslyckade" som var go´ ändån

Kladdkaka med vit choklad & toblerone....

Nu är det bara 1h och 15 min kvar på mina 34 år.... Har jag då någon kris.........?? Nä, jag tror inte det... Jag känner mig fortfarande jätteung =) och blir ju bara snyggare med åren!! :), så jag tar 35 som positivt.
I morgon ska jag starta min födelsedag med en joggingtripp. Kommer nog att syndas ett och annat under dagen med :)) Jaja, jag får ta igen detta nästa vecka. Hårdkörning med kålsoppa och laxermedel helt enkelt :)

Nytränad & svettig 34 åring...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar