tisdag 1 februari 2011

Husmanskost = gott!!!!

Ikväll åt jag en god hederlig gammal grönkålssoppa med ett ägg i och en knäckemacka med ost på, mmmmm vad gott det var... Tyvärr är min mobilkamera trög idag så jag kan inte lägga upp en bild.. men det kommer komma i morgon, när jag är på jobb. För det är säkert där jag lagt min kabel till telefonen eller ngt....
Resten av fam käka blodkorv, men jag var inte så sugen, så det blev soppa för min del :)

Har gått och blivit jätteförkyld :( Inte alls kul. men väntat...Alla på jobbet är småsjuka, även Lucas har varit kass ett par dagar... Så det kom ju inte som ett brev på posten precis. Det tråkiga med allt är att jag inte kan träna... Tummen ner...... Jag har ont i hjärt musklen med, eller vad det heter.. så jag vågar inte heller.. Skulle springa min vanliga runda i morgonbitti, men jag lägger ner, och ser till att bli frisk istället. Kommer även att avboka mitt zumbapass trist nog.... :( buuuhuuuuhuuuuu vad det är synd om mig just nu...... Ja, det är det faktiskt... hade planerat att äntligen ta steget och ställa mig på vågen på fredag, men icke sa nicke, det blir inget med det... Väntar en vecka till helt enkelt....... Jag sa innan vid ett tillfälle ja, att jag skulle skita i vågens siffror, men det bara maler i skallen på mig....vad väger jag???? På ett sätt vill jag inte veta, men på ett sätt vill jag...... Hmmmm I-landsproblem eller...??

Idag har farbro sotare varit här, och vi fick godkänt. Så nu har vi eldat hela em och kommer säkert elda hela kvällen med.. :)) Skön härlig värme är det!!

I morgon kommer vi få vår nya tv som vi var och såg ut igår. En 60" som vi ska ha inne i tv rummet. Den 50" som står här nu, ska ut i vardagsrummet, och den 32" som står där, ska Lurre ha på sitt rum tillsammans med wii spelet. Kommer bli bra. När vi ändå var och handlade, så passa jag/vi på att köpa min 35-års present =)) En ny ljudanläggning, cd spelare, med radio, lyssna genom min mobil med en liten sladd...  dockningstation med mycket mer, är sååå glad för den.  Wiiihooo vad bra det har blivit nu. Lyssnar på bra musik riktigt högt utan att det skorrar!! Lite schlager då såklart, my kind og music. Just nu är det Charlotte Perelli med Hero, mmm =))  Så underbart!  Kunde tydligen även  ha den som dvd med, så det kommer det säkert att bli med vid ett senare tillfälle :) Jag tackar min underbara man & son för den fina presenten!! Tack!!!
Sen slutade vi inte handla där...... nä nä,  såklart så inhandlades den väldigt efterlängtade saken till x-boxen.... En Kineck <3 Ska bli så skönt att få spela mina hemladade spel sen när allt är klart. Tänk att dansa dansspel, zumba och framförallt Bigest Looser!!! love It!!! Jag bara längtar!!!! jag provade ett spel igår som vi fick på köpet. Det var rätt häftigt. Lucas hade spelat idag efter skolan och han gillade det med, han blev helt svettig :))

Nu ska jag ut med Tajan en runda, sen slänga mig i soffan en stund innan sängen kallar.. Tänk, i morgon har redan ½ veckan gått... Hahaha helt sjukt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar