lördag 5 februari 2011

Cup i Lund & en oduglig navigator

Idag startade vi dagen med en härlig frallefrulle :) Sen drog Micke & Lucas till Lund, Tornspelen. JAg själv satte mig & jobbade en stund först, för att slippa det i morgon. När jag kom dit, hade dom hunnit spela 2 st matcher redan, 1 vinst & 1 förlust. Jag såg 2 till, och där blev det en till förlust & en vinst. Lucas var duktig, gjorde 3 st mål. Han var själv nöjd med det :) Prisutdelning var 17.30, så det var verkligen en heldag där nere...
Då jag åkte själv så hade jag vår navigator. Ner gick sisådär.. Hamna i ett industriområde.... men kom rätt tillslut..... När jag skulle hem, hade jag Lucas med mig. VI börja köra... navigatorn strejka hejvilt, ville INTE komma igång... Så jag börja köra åt det hållet vi kom ifrån,... Tillslut kom den igång, och enl den var vi helt fel ute... Mitt ute på vischan, i tot mörker och ödsliga vägar.... Hon bad mig svänga in på grusvägar osv, sådanavägar som inte finns egentligen.... mörkt ute, ingen belysning och när jag kikar på instrumentpanelen så visar det sig att jag kör på reserven... Åååååh shit tänkte jag, my god, kan inte få soppestopp här ute... Hon bad mig göra u-svängar typ var 10:e sek... Irritationen växte, jag börja bli otrevlig, en riktigt oduglig förare helt enkelt. Lucas fick panik, att vi inte skulle klara oss hem osv. Irritationen växte ännu mer och pulsen steg... Tillslut hitta jag en avstickare och kunde vända iaf.. körde tillbaka från utgångspunkten och hitta en mack. Yiiipiiiii, prisa gud!!! Från macken såg jag en skylt "Lund. " .....så efter lite om och med, så var vi i Lund, och jag hittade hem tillslut. SKÖNT!!! Annars hade jag nog inte varit hemma ännu ...... Hatar navin just nu....
Vi gjorde lite "banana pankakes" när vi kom hem med lite nutella i. Mycket mumsigt må jag säga. Sött med, så man orka bara 2 st :))



Lucas gör tummen upp till nutella...


Har sett "mellon" ikväll. Vi gilla båda bidragen som  gick till final.... Och jag gilla även Jenny Silver. Gilla iaf hennes frisyr.. Den vill jag gärna ha... Skulle haft ostbricka och vin till snacks, men då min man missat handla en "brie" ost, så fick det bara bli vin... Inte fel det heller...



Medaljen från Tornspelen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar