onsdag 9 februari 2011

Annorlunda frukost...

Jag & Lucas har diskuterat ett par ggr om att äta en varierad frukost.. man kan inte äta chockladpuffar var dag till frukost. Inte i mitt tycke iaf, det är ju det viktigaste målet om dagen... Så han får det ett par ggr i veckan, och andra dagar måste han äta "annat". Jag har försökt få i han youghurt, men stackaren får bara ont i magen av det... tråkigt tycker jag... Så nu kör han på filmjölk och vill gärna ha ett stekt ägg till det... Inget mig emot då jag ändå äter äggröra.. men han vill inte ha det vändstekt, nej det ska bara stekas på ena sidan. Han gillar ändå inte gulan, så jag förstår inte varför han inte vill vända det, men enl honom smakar det bättre om man bara steker det på en sida.. :) Igår sa han att det skulle vara roligt om ägget hade en kul form... Så i morse var det bara att rota i lådan efter några bakformar :)) Och vips så fick han ett " hjärtan" ägg idag. Han blev glad och åt för glatta livet....

Nästa gång ska jag vara mer noggran med att ta bort överflödig äggvita :)) Hmmm undra vad för kul jag ska hitta på i morgon till honom.....

Onsdag och halva veckan redan gått... My god vad fort det går... Snart helg igen.. Ikväll blir det ett zumbapass med ;) Gött och svettas lite... Har träningsvärk idag efter gårdagens rätt tuffa pass... Härligt!

När jag var hos Helen i förrgår, ville hennes dotter Ellen ( även kallad "Bulan" ) visa vad de gjort på gymnastiken... De går upp i "brygga" Jag var ju tvungen att testa detta , och jag"sög" på det... verkligen... Men hon fick ju mig att inse att jag måste träna mina armuskler.. De är ingen "hit", inte så starka som jag vill.... bara "gäddhäng" hahahaha


Bulan går upp i bryggan....



Sen när Ellen lagt sig, intog vi soffan med massa te drickande och småsnackande om allt & inget... Vi har varit vänner i 32 år nu kom vi på. Och vi har hittat på myyyyyycket bus genom åren. Så det blev en del goa skratt med, som vanligt... Sen tog hon fram sin lilla " hemliga låda" där allt gammalt roligt är sparat. och vi hitta bla detta kortet...



Här sitter vi i en pool en sommar. Kan nog vara 4 år gamla där eller ngt.... Och i år blir vi 35.... Heeelt galet.. men det är bara på pappert man fyller det. Tur det inte är mentalt.... Jag känner mig ju inte en dag över 25......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar