måndag 26 augusti 2013

Match, nya pjux & kräftskiva

 Lördagen inleddes med match på Gyavallen i Stenestad.. ( tror jag vi var i... hahaha, lite utanför Eslöv ) Förlust blev det iaf.. Gatt dammet.... Vi som var så taggade....
 
 
 
 
Lucas sprang som en gammal farbror.. Benen kom inte upp, och inte bak...Såg ut som han hade ont i fötterna... Så efter matchen när Micke drog på möte, drog vi ner på C Syd och shoppade nya dojjor. Hade fått order om att inte komma hem med något annat än Nike... Ett par bra Nike...
Så efter vi fikat lite bagett, kaka & kaffe, våldgästade vi Team Sportia. Han provade 4-5 olika par och fastnade tillslut för ett par som var riktigt sköna
 
 
 
500 kr fattigare åkte vi hem. packa övernattningsväska, och drog till Marcus där han skulle spendera natten.. För vi var minsann bjudna på Kräftskiva i Rydebäck... Barnfritt till på köpet. Woohooo, Paaaaardyyyyyy....
 
 
 
Vi var det gamla hederliga gänget om 10 st, som även firar midsommar tillsammans. Alla hade med sig sina kräftor själva, värdparet stod för resten.
Då inte Micke äter skaldjur, fixa vi en kyckling till honom, och jag tog istället en påse räkor. myyyyycket gott!!!
Fint dukat, jättegod mat, roligt sällskap, massa skratt bjöd denna kvällen oss på.
Ett megafat med kräftor. Jag lekte tjuv ( smålänning), och tjuva åt mig 3 st.. Ingen märkte något Moahahahaha
Mina räjor ;)
Daniel hade till och med gjort egen snaps. Av vinbär... Riktig god... Men tog bara ett glas.. Bet den på 3.. Ja jag är en "råmes" när det gäller snaps.. De är alldeles för starkt...
Annette hade shoppat pajerna.. I tron om att hon köpte västerbottenpaj, som det stod på skylten, så var det "Tacopaj" Hahahaha, snopet.. Så vi körde en mexikansk variant av kräftskiva ;)
 
Hemmagjord snaps i söta små flaskor
En ost tog jag med hemmifrån. Nyköpt.. 2 die 4
Västerbottenpaj, som var en " Tackopaj....? hahahahha
Innan alla satt sig....
En del av ligan... Daniel, Annika & Christian
Micke och Sandra
Sandra, patrik, Roy och Annette
Vilda diskutioner och koncentrationer
Paulina och Micke
En go "grogg", Vodka, lime, grape och tranbär fick avsluta kvällen .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar