fredag 23 augusti 2013

Livet i en kartong

Kanske inte rätt ord med Livet i en kartong...Mer ett jobbliv kanske..
När jag kom till jobb idag (japp, har börjat arbetsträna denna vecka) var där en flyttlåda med mitt namn på... Mitt "gamla" jobbliv fick plats i en flyttkartong.. Galet.. Jag vill inte minnas! De gamla jobbet tog knäcken på mig!
Så jag rensade lådan snabbt som en höna skiter, slängde nästan allt, alla papper mm, utan att gå igenom det. Mitt gamla liv är ett avslutat kapitel, varför minnas tillbaka.. Minns inte heller så mycket av det, allt är ett töcken.. Sparade lite datasaker mm.
Men de kändes olustigt att allt, att "jag" var nerpackad i en låda.. Men nu i efterhand så känns allt helt okej, att få rensat idag.. Nu vet jag ju vad jag vill göra och inte göra.
 
Anledningen att sakerna var nerpackade var mina saker tog plats för Irma som skulle sitta och göra mitt jobb. Hon behövde sina egna saker, samt att de viste inte heller om/när jag kom tillbaka eller inte .. Det viste/vet jag inte själv... Så egentligen inga konstigeter... Kändes bara konstigt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar