torsdag 8 augusti 2013

3 rätters & tivoli

Igår kväll hade bestämt vi skulle in till stan och käka & strosa en runda på tivolit (klassiker) och ta en glass på vårt glassaställe
Hitta en restaurang med en 3 rätters för 9.50 €. Klockrent. Jag var sugen på firre då ja inte ätit de på "looong tiime" Hummersoppa till förrätt, lax till huvudrätt & en tiramisue till efterrätt. Mmm, gottgottigottgott.
 
 
 
 
Lucas & Micke tog spagetti till förrätt. De var en rejäl portion som bara förrätt hehehe. Så Lucas fick inte äta upp allt, så han skulle orka med huvudrätten ;)  Mona körde en go sallad.
spagettiförrätten

Monas sallad

Hummersoppan
Lax

Micke körde pepparstek
 
Mmmm Tiramisu

resten av ligan körde klassikern "glass"

Efter middagen rullade vi ut och tog ett varv på tivolit.
 
Pariserhjulet körde i speedygonsales
 
 
4 hjulingar
 
 Lucas ville inte åka något, så vi gjorde av med pengarna på spel istället.. ;)  Jag var usel och vann inte ett skit, hrmpf,! Men Lurre hade lyckan med sig och vann en flaska vin till mig, och en fotboll till sig själv. När han vann vinet kunde han även välja ett gosedjur. Men han sa : Nä mamma, jag tar vinet till dig, tycker du ska ha det.  Hahaha, älskade unge <3 (tar de som ett tröstpris)
Tröstpriset
 
 När vi spela om bollen, skulle man kasta pilar på ballonger. 3 pilar kosta 3€,och 6 pilar 5€. (var tvungen att träffa 3 ballonger på rad för att vinna). När jag kastat mina 3 skulle Lucas kasta de andra. Men jag missa mitt första kast, och ilskan väcktes i kroppen. Vad fan tänkte jag.... Tog Lucas 3 pilar och öste på tavlan.. Utan att träffa... Speldjävulen kom fram.. Lucas & Micke blev sura för jag tog hans pilar.. Hahaha, men inget kunde stoppa mig. Etta vinna var de ända som fanns då... Så köpte 3 pilar till åt lill fisen. Och ja, han fick såklart vinst på första försöket och vann sin boll... Stolt som en tupp återvände vi hemåt (utan att besöka glasstället, vi var övermätta) och somnade bums!
Dags att välja boll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar