söndag 4 augusti 2013

Marknad, beachen, grekiskt & uno

Igår var det sista frukosten med syrran och Tommy.
 
 
Sista frullen tillsammans här nere
  
"Go morrooooon"
 
Som en avslutning på veckan bestämde vi att vi drog på ännu en marknad ( ja, alla utom Michael, som verkligen hatar allt som har med marknader och affärer att göra ) Även Lurreman hängde med... Men bara för att köpa fotbollströjor... :) och han fick tag på 2 st, Torres i Spanien & Chelsea, samt en praktiskt fläkt och en gamal hederlig leksak.. Snake... Själv köpte jag min efterlängtade hatt!!! Fick den för halva priset jämfört med förra marknaden... Endast 8€, woop woooop! Hmmm, har jag gått och blivit en hattfjant????
 
 
Praktisk fläkt med sprayflaska
Efter 10 min var Lucas lagom trött på det och ville åka hem igen...
Syrran svalkar sig..
 
 
Chelseatröjan



Å spanientröjan


Den där gamla hederliga "snaken" eller heter den kanske rubiks snake??

Min favvohatt

Efter marknaden åkte vi hem och tog en liten lunch. Sen drog jag, Michael och Lucas ner på beachen en sväng för att svalka oss lite i havet. Det är ju helt underbart!!! Där var rätt mycket vågor, och ingen var väl gladare än Lucas. Picknick fick vi åsså med bestående av chips & muffins... Jaja, de var ju trots allt lördag ....
 
 

Ensam...?
En glad plutt
Älskar havet!
Vi var inte direkt ensamma på stranden
 
På kvällen åt vi på restaurang som en avslutning på en härlig vecka. Vi hade fått tips av Therese & Marcus att pizzorna var goda på greken. Sagt och gjort så äntra vi dit. Lucas & Micke tog en pizza, Ingela grillspett , Mona & Tommy en Gordon blue . Själv käka jag lamm...Det var supergott och smakade inte alls kofta!
 
 
Schnitzel´n G B  

Grillspett
Mitt underbara lamm
Hederlig pizza...
Familjen B
Efter maten var vi sugna på efterrätt... (såklart hehehehehe)
jag tog en creéps, Lucas en cremé caramell som han inte gilla, så han och jag bytte. Michael tog en hederlig "kupa", lite glass i en skål med massa goa frukter
 
 
Creepsen

Glasskupan
Ligan under kvällen
När vi kom hem igen, ville Lucas spela Uno... Blev liiiiiite förvånad när Ingela säger hon aldrig spelat det spelet...?? Hahahaha, men vi lärde upp henne och hon hoppades på nybörjartur. Tyvärr så förlorade hon.... Med rätt mkt.. Lucas blev kvällens vinnare, och han var såklart supernöjd av att spöa moster i kortspel..
 
Förberedelser...
Vi är igång..
 
 
Har haft 2 supermysiga veckor med besökare. Först Therese & Mackan, sen syster & svåger. Resterande 4 dagar är vi ensamma.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar