torsdag 7 juni 2012

Ulla-Bella i all enkelhet

Idag har jag vatt ensam på kontoret, jag har lekt UllaBella! Så jävla roligt!   Irma har semester nu i 3v, och Sarah blev sjuk idag, Emma är på lång mammaledighet. Kvar fanns jag.. Har tagit det lugnt. Man är ju bara människa, ingen jäkla maskin, och jag har ryggen att vara sparsam mot. Det har gått kanon ändå. Man får bara klargöra på ett bra sätt hur läget är. Mellan varven har jag känt mig som en bläckfisk. Man ska svara i telefon, ringa upp kunder, ta emot kunder, faxa, maila posta brev..... Ulla-Bella stuket helt enkelt. Men jag löste det bra.  När det blir sådana dagar blir inte lunchen som den ska. Man får äta vid skärmen, något enkelt och smidigt. Idag hade jag keso, färska hallon & blåbär. Gudomligt gott.  Kan varmt rekomenderas. Tog med bara ca 3 min att äta upp, inkluderat 2 knäckebröd :) Slurp!


Och för att underlätta inför kommande dag då jag även då är själv, fortsatte jag att jobba hemifrån. Tog en kort paus för att äta middag med familjen. Grillade burgare med bröd, stekt bacon, lök, sallad och lite dressing. Fy satan vad gott + liiite pommes... Pointsmängd ... katastrofallt.. Hamburgarbrödet förstörde allt.. 16 points blev middan... Nästa gång blir det inget bröd.
Nu har jag jobbat, druckit kaffe i mängder,  och känner det är dax att tackla ner... Min rygg pallar inte detta känner jag. Inte hjärnan heller... Jag kan inte tänka mer,,,, nästan läskigt.... Allt snurrar. OM det var värt det, återstår att se... I morgon åker nog den röda baskern med på jobb Hehehehehe.



Veckans guldstjärna går ändå till vår fantastiska kundtjänt. Idag var dom guld värda. Fantastiska hjälpredor

Nu ska jag ta en glad lilleman under armen, ta lite kvällsgos, sen somnar jag nog med honom... Han har sett Bois:a matchen på tv med Michael och Christian. En glad trio kika ut ur tv rummet när det var slut. Nu ligger BoiS 2:a i tabellen.
Lucas har även ritat upp en strategi om hur Sverige ska vinna EM. Han försökte förklara den, mitt när jag satt och jobba. Jag kände mig som Alfons Åbergs pappa där bakom tidningen : Mmmm, bra, fint.. Akta dig för sågen... Typ.....  hahahaha..


Han får en chans till att förklara den :O) Och då ska jag lyssna.


Jag vet iaf att det slutar med att Sverige vinner EM,  mot England, med 6-5...

Vet fortfarande inte vad problemet är med mina foto... I mobilen är dom bra.. Men när man lägger över dom på datan blir dom fula... Hmmmm Ett nytt fall för Ulla-bella känner jag. Hon kan ju allt å´lite tiiiiiiiiiill

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar