tisdag 26 juni 2012

Crazy days....

Har vatt själv på kontoret nu 2 dagar. OMG!! En ensam dag till med fullbokat av leveranser så tror jag att jag flippar totalt.. Kan hända jag blir kastad på hispan el något, för risk finns jag kör en Svullo grisar vidare attack. Man ska vara tillgänglig vid disken i receptionen, skrivbordet på rummet, även ta samtal från fasta telefonen och mobiltelefonen samtidigt. Stängde dock den fasta ich tig hjälp av vår fantastiska kundtjänst. Sen ett leende på läpparna å prata lugnt & fint & överpedagogiskt med vissa... Igår hade jag 13 utlämningar + 2 avhopp & 4 reklamationer mellan 13 &16. Stressiga kunder som har 0 förståelse. Vissa dagar blir bara så... Fick bryt på en som gnällde på hur jag skötte mitt jobb med att inte be om körkort då jag "bara" kollat id. De var inte lagligt! Efter mitt 3:e svar, rätt så irrtiterat, vråla han tillbaka att jag inte behövde vara så sur för han var bara på min sida av lagen??? Idiot!!! Samtidigt ska man le åt en annan oberoende kund och önska han lycka till med bilen osv... Samtidigt ringer jobbe mobilen ideligen. Mailen strömmar in... KAOZ. Meeeen, jag redde ut det.

Idag trodde jag det skulle bli liiiite lugnare. Jo tjena.... Fullbokat även idag. Say what??  Tisdagar är annars den lugnaste dagen på veckan. Knapt några bokningar.. Jaja, bara köra på. Hej & hå med fabro Frej... 15 bokningar, dock mer utspritt, mellan 9 &16;30. Inga reklamationer, thank god!! men lite annat små strul & några exporter.. Jag stängde av mobilen efter lunch. De funka inte i min hjärna mera. Bland de sista kunderna som var 2 jappsar viste jag inte om jag skulle skratta el gråta. För de första hörde jag knapt vad dom sa, de pratar lite underligt de där människorna... 2 farbröder i snart 60 års åldern. Men till slut förstod jag.... De undra hur man tryckte ner handbromsen och hur man använde den....??? Hmmmm borde de köra bil överhuvud taget? Sen såg jag en syn framför mig när de åkte iväg och skratta för mig själv, rätt mycket... De är ju så korta de där japanerna,,, borde dom inte ha bilkuddar när dom åker bil... Når dom då till pedalerna ? Hahaha förlåt för min torra trista humor... Men jag kunde inte låta bli... Av en exportkund fick jag en bit fin mörk choklad. Han fjäska för jag var riktigt tosig på honom förra veckan. Ja det chokladet åkte ner i magen fortare än fan... Gott var det... Och han fick lite stora ögon. Undra vad han tänkte... "Daaaam, that lady can really eat " hahahaha...
Em avslutades med ett trist samtal åt en kund som tyvärr måste avstå köp, då uppdragagivaren valt att ta tillbaka sitt objekt. Kan säga han var vansinnig.
Jaaa en helt vanlig dag på jobb med andra ord. I morgon är vi minst 1 till i leveransen iaf, sköööönt, och jag kan börja förberada lönesamtal till medarbetarna. Går ju på sem nästa vecka... Då ska allt vara klart.

Nu ska jag och mina ögonpåsar doppa rumpan i soffan och mumsa på vattenmelon, den där kärnfria. Förbannat god:))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar