lördag 23 juni 2012

Dagen efter....

Och jag känner mig som en svullen ost.... Oj vaad mycket gott som slank ner i magen igår... Helt förmycket.
Vi drog igång med gänget vid 15 tiden. Givetvis regnade det så 5 kamp och tippsrunda uteslöt vi.
Vi vuxna tog en fördrink och barnen satt i soffan med sina mobiltelefoner (till att börja med)
Sen högg vi in på vanlig midsommarmat; sill,ägg, prinskorvar, Monas hemgjorda köttbullar (klassiker) lax, potatis samt min silltårta. Den blev väl godkänd av de som åt sill. Kändes kul! Tack tack kära syster :))
Fick reda på kvällen innan att 2 st till inte åt sill ,så jag fick ge mig ut på fm och fixa lite mer mat. Vill ju inte någon ska sitta och vara hungrig här ;)
Mkt mat över.... Som jag får kränga i veckan. Luncherna är räddade...prisa gud!

Och efter regn kommer solsken. Vilken kväll det blev. Barnen bada, spelade fotboll, badade, spelade fotboll tills det blev mörkt. Underbart att se hur kul de har. De värmer i mammahjärtat.
Vi vuxna satt och snacka, skratta och hade hur kul som helst. Lyssna på spotify gjorde vi med. Många gamla klassiker kom fram. Sen är det lustigt med att ALLA ska vara dj's samtidigt he he he. Kul hade vi iaf, men det har vi alltid när vi är tillsammans.

Idag vaknade jag med sprudlande energi. Satte på en kanna kaffe och börja röjja med en gång. När kl var 10:30 var jag helt klar, hade vatt och lämnat Lucas hos Hugo och handlat frallor till mig och maken... Wooow... W T F... Inte likt mig, men skönt var det.
Lucas har vatt på kalas nu på em. Då dega jag till en film, michael till formel 1. Tur vi har 2 tv apparater ;)

Nu ska vi glo på EM. Vi hejjar på Spanien. Och trotts jag fortfarande känner mig som en svullen ost. Ska jag ändå hugga in på gårdagens gotte samt lite Brie ost och marmelad. Mmmmm



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar