torsdag 10 maj 2012

Osynkad med omvärlden & röksugen så in i ...

Ååååh,, idag är det ingen bra dag... Märkte det direkt när jag vakna.... Känner mig helt osynkad med allt och alla idag... Hoppas det snart går över..

Började redan igår kväll.. Jag är så FRUKTANSVÄRT sugen på att ta en cigg... Nu har det gått 7 v, och känslan, suget, ja ALLT sitter fortfarande kvar..... Men det tar väl olika på alla... Vissa dagar är jag så fruktansvärt arg, irriterad förbannad för miiiiinsta lilla grej.. Andra dagar går det bra utan krussiduller... Det är typ som PMS tror jag, fast oftare....
Men behållerdet oftast inombords.. Satt och kolla på 112 -på liv och död igår med Lucas, för han tycker det är intressant.. Mitt i allt ihopa ställer han frågor, om de som är skadade, om vaför ambulansarna gör så, varför ligger dom just så på brittsen osv... ... .. Jag exploderar fullkomligt inombords, och vill bara vråla honom i huét face to face med värsta lejonvrålet så hans hår flyger bakåt liksom och så han får kinesögon... och be honom sluta ställa idiotiska frågor till mig!!!! Men istället sväljer jag, andas djupt och svarar kort - "Ingen aning".  Känner mig faktiskt som ett psykfall ibland...  Men men, man kan inte alltid vara på topp!!! Tror inte heller jag är ensam om att känna så här heller... Hehehehehe Och Jaaaa, såklart får jag dåligt samvete efteråt, som fan med :))  Men vem kan vara en perfekt mamma & fru 31 dagar i mån i 12 mån/år?


I lördags drack jag ett glas vin. Hade sett fram emot det sååååå mycket, riktigt längtat! Typ mitt lördagsgodis... Vad händer... Joooo, efter knapt ett glas, blir jag fruktansvärt röksugen...AAAH Nä hä, då gick inte det heller nä...
Går alltså inte att avnjuta ett glas vin utan att bli frestad... Helvetes jävla skit!  Får lägga av helt enkelt & bli nykterist. Jag får bli taxichaffis helt enkelt, för tid & evighet.... Prisa nykterheten!
Inte dricka vin, inte äta godis/kakor/snacks för jag är överfet och går på viktväktarna, ska gå ner 17 kg till ...  Jag får inte träna/jogga pga operation... Frustrerad JAG nädå!!!!!  Detta är min vardag numera...

Lätt det collaste fåret just nu :))

1 kommentar:

  1. Piiiiikatten va jobbigt :(
    Röksuget går över - jag lovar! så snart kan du njuta av ett glas vin utan att bli sugen.
    När får du börja träna igen? spinningär väl inte så påfrästnade för nacken? Eller cykla till jobb, för det kan du göra i lugnare tempo - så får du rört dig lite mera?

    SvaraRadera