tisdag 1 maj 2012

Årets första grillning och lite pensionärsvarning

Efter jobb ( slutar ju 11 denna vecka med, lyyyx )  drog jag in till stan och mötte uppe Emma, min systerdotter. Vi tog en lunch på Maddes, varsin bakad potatis. Mycket gott. Satt och snacka om massa saker. Hon berätta bla om skolan hon läser (,Turism och service TRAC diplomerad koordinator i Båstad) om hennes framtidsplaner osv. I sommar ska hon jobba med Landskronakarnevalen. Hon är ansvarig för karnevalståget, och kanske ska ha hand om lite andra grejjor med.. Så himla coolt, och jag känner mig stolt över henne  ja, jag är bannemaj en stolt moster nu, det kan man väl få vara :)
Efter lunchen, gick vi och köpte varsin latte och satte oss på en bänk vid torget och njöt i solen. Så mkt solsken och värme gör, man blir så glad. När hon smet in till sin frissa så tog jag " bettan" och körde hem igen. Mycket behaglig dag inne i stan, Tack Emma, jättemysigt, och supertack för lunchen!!!

Igår premiärgrilla vi i vanlig ordning. Gott som tusan. Lite flintastek, kroketter, sås & en god sallad. Tog även lite vin till maten :) Pointsen fullkomligt drog iväg igår. Haderajjan vilken fest dag det blev. Men en väldans trevlig dag var det.



Efter maten var man som en svullen ost.... Vi promenerade vi ner till Golfklubben i Häljarp. Där skulle bålet tändas & ngn kör skulle sjunga . Nu tändes det inte tid, varför vet jag inte, men det blev en liten lång väntan för vissa hehehe inga namn nämda... Lucas hade kul, många av hans vänner var på plats.



Iväntan på elden...

Efter lååååång väntan så börja det äntligen brinna.

Sen bar det av hemmåt igen så resväskan kunde packas. Kl 20 tvinga vi Lucas i säng så han kunde få några timmars sömn iaf.. Själv somna jag som en stolle strax efter 22, slut som artist helt enkelt. Enl min stegräknare, hade jag gått närmre 14000 steg igår, och då får det lov att bli lite " pensionärsvarning" och somna tidigt!

1 kommentar:

  1. Linda, det är du som ska ha tack :) var en himla mysig dag i Landskrona :) Vad söt du är som skriver så fina saker!
    kram!

    SvaraRadera