torsdag 10 maj 2012

Hamburgare för 7 Points

Idag,  då min chef aldrig kom, boka jag & mannen att vi skulle luncha tillsammans.. Vi skulle äta på Basilika, Landskronas godaste restaurang, lätt!!! Michaels advokat ringde såklart innan han hant köra från jobb, så babbla med henne i 1 h 45 min..
Så när vi stått utanför Basilika tillsammans i 45 min, han i telefon, jag i hungrigt tillstånd, och vi äntligen skulle gå in för han var färdigpratad för stunden, var där såklart värsta kön.... Alrigt... Vi vände och boka snabbt om vår lunch till Mc Donald´s.. För vad skulle vi göra, tiden går och lunchen led mot sitt slut..
Såklart var där kö på Donken med.. När det blev vår tur så besälde jag en sallad m grillad kyckling & ramlösa. Döm om min förvåning när den " grillade" kycklingen var slut???? De hade bara friterad. Eeeh No Thank U!! Tog då en " vanlig" hamburgare, en 10 kr´s . Michael tog en meny.. Självklart var inte maten klar,,, så vi fick vänta på den... Landskrona har nog den sämsta McDonaldsen i hela Sverige. Man får ALLTID vänta, och oftast fattas det saker med... Så äntligen kom den... Och lika snabbt som jag packa upp den lilla burgaren ur pappret, lika fort låg den i magsäcken. Slurp sa det.... Fick jag någon ramlösa till den ? Nopp. Hade iof inte bet för den heller. Men om jag först beställer en sallads meny m ramlösa, och sen får ändra mig till en burgare, fattar man inte då att man fortfarande vill ha drickan ??

Och när jag kom till jobb och kolla checklistan, ser jag att den kostade mig 7 points. Heeeelt Crazy!!!!!För en sketen hamburgare....  Kykligen, om den nu funnits, hade kostat mig 5 points ( utan dressing, bröd & krutonger) Snacka om skillnad. Hade blivit fans mycket mer mättare av sallad  för mindre points än en pytteburgare för 7 points.. Long Live the Sallad!!! Wiiiihooooooo


Hrmp 7 points...


Hederlig sallad, 5 points
 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar