måndag 21 maj 2012

Minigolf & Kladdkaka

I lördags spelades det lite minigolf i Landskrona. Typ 1000 år sen jag gjorde det. Det var vi ( fam berggrensson ) , och Lucas kompis Hugo, hans pappa , bror & hans kompis. Ett trevligt lördagsnöje som vi lär göra om fler ggr i sommar. Får ju ta lite "revange". Sist kom jag inte, trots jag tippat det hehehe. Lucas snutta sista platsen och jag blev näst sist delad placering med Hugo. Kampen stod melkan Micke & Johan..... Johan knep förstaplaceringen...  Trots han som satt i kassan var helgens surgubbe, blev det ändå glassköp till barnen när rundan var över.







På kvällen var det final i champions league. Jag joina resten av familjen med att kika på den. Till det hade jag bakat en kladdkaka med ett täcke av vit choklad. Vispad grädde smaksatt m vaniljsocker. Sååå gott. Matchen var rätt trist till en början. Jag stötta Lucas med att hejja på Chelsea. Och i slutet av matchen, in i förlängningen , kände jag inte igen mig själv... Jag kom på mig ett par ggr med att jag pusta & stöna när det blev fel...Jag klaga på tyskarna mm... Kände mig som ett riktigt "fan" hahaha.. Fick blickar och komentarer av både Lucas & Michael... Och när det blev straffar blev jag riiiiktigt nervös. MEN det gick ju vägen och sonen somna med ett stoooort leende :))

Täcket på, in i kylen en 20-30 min...

Mmmmm fantastiskt gott :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar