måndag 30 januari 2012

Välkommen måndag

Ja, då var det ny vecka igen.. Helgen rusa iväg som den brukar...  Har tillbringat ännu en natt i soffan... Jag fattar inte varför jag är så lättväckt... men har jag väl vaknat ligger jag bara och irriterar mig på oljudet i huset...
Kl ringde 06:10 .. Bäcksvart ute, kallt som sören, så nä, ingen morgonrunda idag inte....Kör dock spinning ikväll!!!  Meeeeen, har en lugn och behaglig morgon nu. Väntar på sotaren som ska komma och besiktiga kaminen. Han ska dyka upp allt mellan 08:00 och 10:00.... Påtal om besiktning. Jag är nog den största klanten som går i ett par stövlar.... I fredags när jag kom hem från jobb och öppna posten låg där en faktura till mig för utebliven besiktning.. Ooooopsideysi... Tydligen hade jag haft en tid 3 januari eller något.... Så jag fick snällt betala de extra sura pengar som det kosta... Michael  fråga när besiktningstiden gick ut... Inte vet jag sa jag och rykte lite på axlarna, men det är nog i April... eller slutet av mars iaf..... Skönt då har vi tid att fixa nya däck till bilen då dom är utsletna... Gick in på deras hemsida nu på morgonen för att boka en  ny tid, i mars.... Då har ju februarilönen med kommit... Shit pommfritt säger jag bara, ibland har man tur... Körförbud på onsdag den 1 februari.. gaaaaaaaagh.... Slutsiffra 9 innebär att jag har till den 31 januari på mig att besiktiga bilen... Hmmm och idag är det den.... Jooooo 30 januari... Skit åsså.... Men, hade ännu turen på min sida.. Fanns en ledig tid i morgon 10:40!!! Får be någon av killarna på jobbet ta en flukt på den idag och rätta till dom fel man själv kan göra. Jag vet jag åker på däcken... tyvärr.... Men, men vad är en bal på slottet????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar