lördag 28 januari 2012

Handel & vandel och stuvade makaroner till kvällsmat

Innan jag for till Ikea idag, tvekade jag ett tag... Orkade jag?, ville jag egentligen?. Plötsligt kändes det mycket behagligare att "bara vara",,,, vara hemma i hemmet , med egentid ( kroppen skriker liksom efter det ibland ) , jag kanske behövde städa eller något. Sen tänkte jag typ : Hallå, vila kan jag göra en annan dag, lika så städa, åk nu till Ikea och handla för bövelen..... Så för att även vara något social bjöd jag med min vän Paulina. Annars är jag fruktansvärt osocial nuförtiden känns det som. Men jag är helt slut i skallen i veckorna ....... och även på helgerna...... Då njuter jag av ledigheten med familjen och har mys.

Sagt och gjort, Paulina ville gärna hänga med :) Och med mig hem kom iaf stekjärnen jag var ute efter, ljus, bord till Lucas + en matta, blommor krukor, ny badrumsmatta och lite annat smått. Blev betydligt dyrare än vad jag kalkylerat.....Efter shoppingturen gick vi och tog en fika i restaurangen. Jag testa en chokladtryffelbit & en kopp kaffe. Satt som en smäck. Såg även desars fantastiska köttbullar.... Måste upp där en kväll med familjen och käka kvällsmat helt enkelt

Mannen min har jobbat hela dagen idag, och tydligen ska han göra det i morgon med..... Fast i morgon ska han vara i Häljarp redan till  kl 14. Då ska han infinna sig i klubbstugan. han ska få ett pris av Häljarps IF. Han har fått reda på han har blivit " Årets tränare" i ungdomslaget. Jätteroligt!!! Grattis älskling, det är du väl värd!!!!!


Då han ska jobba, innebär det att jag tar Lurreman till fotbollsträningen. Lite sovmorgon får jag ändå, det börjar inte förrän 11:45. Efter det, har vi planerat in ett besök hos pappa/morfar. Vi var där inte förra helgen, så det är dax nu. Pappa ska läggas in på Hbg lasarett på onsdag, för operation på torsdag. Det är så att han har fått cancer i urinblåsan, och nu ska dom operera bort det. Håller tummarna allt går bra, och det kommer det göra!

Lucas har varit hos Hugo hela dagen. Och nu ikväll var han hemma hos Wiktior och lekte en sväng. Där blev han även bjuden på mat, kycklingfilé med ugnsrostade grönsaker... mmmmm. Och Michael hade ätit med hans jobb, hamburgaretallrik... Kvar vara bara jag.. - Hej då Hemmagjord Pizza...... Nä min kväll bestod av Stekt korv & stuvade snabbmackaroner med lite ketchup + ett glas rött, mmmm jammi jammi, vilken festmåltid det blev till mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar