tisdag 31 januari 2012

Blankt papper ( nästan)

Var som sagt på bilprovningen i fm med bilen. Riktigt nervös var jag.. Så nervös att jag glömt hur man går tillväga där.... Körde upp och ställde mig..... vänta & vänta.. Dom kom en kollega till mig och börja gå mot någon  "information"  - Vart ska du , fråga jag. - Anmäla mig sa han.... -Vaaa? sa jag, ska man det när man redan har bokat en tid? - Du har inte besiktigat på ett tag va? - Nä sa jag....
Nåväl.. Efter lite knappande på datan att jag kommit, så blev det min tur efter bara någon minut...
Och jag klarade mig... Jiihooo. Blankt papper! ( med undantag, Skylltbelysning bak sönder....men behöver inte ombesiktigaden iaf )
 Hade lite på känn jag skulle få " spanska flaggan" på rutan.. Dom sa inget om däcken.... Men dom kanske inte kollar det ?? Jag vet att dom där bak är underkända... Måste skaffa nya snarast. Ska ta och kolla upp lite i em... nödvändigt måste

Utanför mitt fönster pågår trafikpolisens arbete...

Nu sitter jag och kikar ut på vägen.Det är poliskontroll utanför jobb.. Dom haffar mååååånga bilar. Både fartkontroll samt flygande besiktning... Måtte dom ha försvunnit om 1h, då jag ska ge mig av...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar