onsdag 4 januari 2012

Härligt med ärlighet !

En på jobbet sa en sak idag till mig, inte alls på ngt otrevligt sätt, utan på ett ärligt.. Mkt tufft att höra, men sen samtidigt så är det en härlig känsla när man hör " ärligheten". Han sa såhär :
-Har du lagt på "hullet" Linda, du som hade gått ner så mycket i våras?,- Ja sa jag - Det syns svarade han....

En ilsken känska spred sig först i kroppen, men när jag tog kontroll på känslan, (som inte tog många sekunder), så infann sig en sorts glädje. Shit gubben är ju ärlig!!! Tänk om alla kunde vara så. En av min pappas assistenter sa faktiskt lika i höstas, så det finns fler som honom....

Ja, svarade jag, jag har gått upp, tror det rör sig om typ10 kg sen i slutet på maj. Han fråga om jag gilla mat, och såklart gör jag det. I love It. Men "mat" äter jag bra av enl mig själv, jättemycket sallad och grönsaker på tallriken, alltid, annars känns middagen inte okej. Men, jag har en mkt svag passion för kakor & bakelser & godis......

Nu är det dax att jag är ärlig mot mig själv helt enkelt. Nya "tag" att ta tag i, nya mål & delmål är uppsatta. Änsålänge har jag varit duktig om dagarna & kvällarna, inga onyttigheter här inte.  Utmaning till helgen, blir att inte röra godisskålen inte en enda kaka, bara hålla mig till salta pinnar eller popcorn, inget vin heller, bara vatten.

10 ( minst ) kg ska bort till sommaren iaf, på midsommar ska jag bannemig väga mellan 70-72 kg, det är mitt mål. Jag vet inte vad jag väger idag, vägrar ställa mig på den där lilla jävla glasvågen, den är ju bara elak......Inte än iaf, kanske i februari kommer jag att bemästra den, när jag har tagit lite mer kontroll på mig själv.

Vägen till midsommar är lång, men jag vet att det går. Allt går - bara man har viljan!

E jag taggad? Ja!!! Jag är supertaggad!

1 kommentar:

  1. Ha ha ha... Ja, visst är det så. Ärlighet varar längst :-)
    Men om jag ska vara ärlig så tycker jag du är fin, du ska väl inte gå ner 10 kg, då kommer du se "gammal" ut.... Lite fyllig ska man allt vara... Jag ska också ta tag i mina "trivselkilo" sen...
    Ha en bra dag syster yster...
    Kram från syrran

    SvaraRadera