lördag 7 januari 2012

Spelkväll med svärmor

Igår bjöd vi hit svärmor på lite käk & kortspel. På menyn stod det Tacos. Alltid lika gott!
Efteråt spelade vi några runder UNO, och när Lucas kom isäng, blev det även ett parti "plump", för det är han ännu förliten för. Uno spelar man allt försällan, får bli ändring på det helt enkelt,.det är ju kul. För mig gick det bara bra, kom inte sist en ända gång, det gjorde däremot maken.. Lucas börjar bli riktigt duktig på det med, visar inte sina kort lika mkt mer, och räknar ihopa sina egna poäng med.
Till detta serverades det både Taco chips, lösgodis och några praliner av mörk choklad. Jag stod emot relativ bra,,, 4 praliner av mörk choklad slank ner under ett par timmar, samt bara 1½ glas vin under hela kvällen. Sen till filmen, blev det enbart popcorn & loka naturell :) Jag blir så nöjd med mig själv när jag reder ut mitt sötsug. Filmen hette Horrible Bosses, riktigt rolig film.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar