söndag 22 januari 2012

Helgen försvann lika fort som den kom...

Redan söndag kväll... Tycker denna helg bara har försvunnit..... Trist när man inte hinner njuta ordentligt... Fredagar är lätt den bästa dagen på helgen, man vill liksom inte kvällen ska ta slut....
I fredags spela vi uno som vi brukar. Riktigt roligt är det, och Lucas har blivit en riktig hejjare på det, och räknar riktigt bra med! Senare på kvällen såg mannen och jag en film till popcornsskålen. Någon med Nicolas Cage & Nicole Kidman. Den var sådär...
Igår var ju goa Susanne här på en annorlunda fika :) och det var supermysigt. Lucas spela innebandy turnering och det gick inte så bra poängmässigt, men av Häljarps 5 mål, stod han & Hugo för 4 av dom :)
På kvällen kunde jag inte behärska gotteskålen.... Jag gick "al in " om man säger så.... Har fan ingen karaktär, 1 feb närmar ju sig med stormsteg... Jaja, bara att gå vidare och ta nya tag! Vi såg även en film igår, ngn med Tom Hanks & Julia Roberts. Skitfilm rent ut sagt... Hände nada.... Kom isäng rätt tidigt då kl ringde 06:40 idag... Hej då myssöndag & pyamashäng.... 07:45 hämta jag svärmor för att sedan bege oss till Billesholm, till Lilla Skånecupen.  Upptäckte att hallen låg ett stenkast från ett par goda vänner... Men det blev inget"oväntat besök" från vår sida... Lucas spela 5 matcher. Det blev 3 förluster och 2 oavgjorda. Tuffa motstånd idag helt enkelt. När dom var klara vid lunchtid, kom nästa Häljarpslag, och Micke valde stanna kvar för att coatcha även dom. Svärmor, Lucas och jag åkte hem igen.
Jag börja genast baka kanelbullar och Marabouchewicakes till mamma. Hennes frys är tom och jag bakar mer än gärna till henne, så slipper hon det. Renar mitt samvete lite med... Hon får inte köra bil mer, hon tar sig ingen stans. Till våren flyttar hon till Hbg. Trots jag bor så nära henne, är jag sällan och hälsar på.... Jag glömmer bort att erbjuda mig hjälp om hon behöver något... Skäms på mig. Nu har jag iaf bakat och får överlämna det sen en dag :)
Nu ligger jag i soffan och slöar med minimannen, ser Superhjältarna och löser korsord. Försöker njuta av att det är ett par timmar kvar av helgen.
I morgon är det ny vecka, nya tag, och en massa måsten....

Superhjältarna...
Bullar på G till mamma...
Minimannen tramsar sig.....
Hans medalj från lilla Skånecupen
Korsordsdax
Storstryk i Uno i fredags....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar