torsdag 21 januari 2016

Torsdag och Viktväktarna

Dimmig och jävligt idag när vi åkte till jobbet.... Köer är en het stressfaktor....  Många olyckor denna morgon... Tur jag enbart är passagerare och inte förare... Hade smällt av.... 
Jag kan sitta lugnt och kolla sociala medier, svara på meddelande mm.... Medans mannen kör lugnt och försiktigt och verkar helt stressfri...

Fick ta ett möte idag för Fredrik ,,, han var du dubbelbokad ... Ett försäljningsmöte... En trevlig tjej kom och presentera hennes produkter... Jag dog,,, ville ha det mesta... Jag är nog den bästa att sitta med om det ska shoppas hehehe.... Det sista Fredrik sa till mig var : Håll igen, tänk på ekonomin här, säljer hon på dig något så säg du ska fundera!  Hahaha,,, Gick sådär.... Nåväl, Jag tala om för henne jag inte fick fatta beslut själv då vi numera har nya ägare och vi har inte samma förutsättningar att handla/beställa mer som vi hade tidigare... Hon känner Fredrik sen tidigare och ville gärna träffa honom efter hans möten... Sagt och gjort,,,hon återkom till lunch, och jag fick igenom en grej iaf,,, sen sa de stopp... Nya definitions lotioner... Typ alcosprit.. Alltid bra nu i vinterkräksjukans tider... Hon återkommer i maj igen för att checka om hon kan sälja in mer då...

L2 kom och visa upp en nyhet på nätet..... 
40 åring????!!!! Jag är faktiskt ff 39.. Hrmpf...!!! Skämt å sido..... Jag fick en ursäkt av pojken som sköt idag och från hela hans familj... De var bra med ursäkt, men det förändrar inget...en ursäkt tar inte bort min rädsla el oro el tvångstankar .... Hur ska jag kunna lita på honom igen? 

Vilket underbart väder det var idag... Jag är defenitivt ingen vintermänniska!!! Men hur vackert är det inte med strålande sol, blå himmel och vita träd,,,rimfrost... Såååå vackert!❤️

Börjat fota lite i panorama..så man får med allt... Synd man inte får med dimman som ligger lågt på fältet.... Jag älskar utsikten !!! Den utger ett lugn... Och solnedgången....den skojar man inte med...
Ääääääälskar det!!!!! 

Ikväll hängde Lurre med mig på Viktväktarna .... Spänningen var olidlig ... Hade på känn jag skulle plussa,,,tung middag igår -planka ,,,hehehe.. Mina tarmar och jag är inte samspelta... Magen är svullen som en ballong ... Men vågen visa minus.... Heeeeeela 0,1 kg.. Herrejesus .. Jippykayey eller nått... Men ett minus är alltid ett minus,,, vi kör vidare... Woop Woop ..
Fick en ny kokbok på mötet..
Fredde har fått uppdrag att hitta 2 goda recept till kommande vecka....ska bli spännande....
Shoppa även lite gotter...får ha de till helgen.... 
Inget som slår marabou mjölkchoklad i alla dess smaker,,,men dessa får duga,,,som ett supstitut ..

Ikväll var det min tur att kocka.... Blev ris med baconsås... Smaka inte alls gott ,,, ett hittepå recept som gick åt helvete,,, men det var bara att äta,,,vi var hungriga, och det fanns bara knäckebröd som alternativ..

Brynte 2 paket bacon, knaperstekt... Torra av fettet och pannan.. I med det igen, tillsammans med en charlottenlök... I med Milda mat 4%, pressad vitlök och massa krydda.... Det låter gott,, min vision på det var himmelsk,,, men något blev fel.... Smaka salt, starkt och underligt... 
Till detta, massa ugnsrostade grönsaker iform av palsternacka, vitkål, morot, kålrot, champinjoner, sparrisar och hackad vitlök,,, massa kryddor som timjan, dragon , muskotnöt, salt och basilika ... De e grejer det ❤️ Love It. Hela rätten 11sp... It's goooooooooood 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar