torsdag 28 januari 2016

Grön frukost och grym köttfärssås

Ändrat min frukost-fruktsmoothie till en mer "grön"variant ... Vatten, lite sockerfri flädersaft, 2-3 nävar babyspenat ,en banan, 2 äggvitor och 1msk chiafrön.. 
Totalt 1sp.. Man blir mätt, och man står sig länge... Är man vrålhungrig kan man lägga till ett kokt ägg oxå :) 
Äter/dricker alltid frukosten på jobbet.. Är inte hungrig hemma och har inte tid att äta heller...jag vaknar till liv i ca 30 min och njuter då av mitt kaffe istället ..❤️ 

Häromkvällen gjorde jag en grym köttfärssås... Nötfärs bryntes med lite lök och hackad vitlök.. 
När de var färdigt la jag i 2 rivna morötter, massa champinjoner, tomatpuré , krossad tomat, och 2 dl Dolmio pasta sås, kryddor och lite lite milda mat 4%..
 
Blev sketagott!!! Och hela pannan var tot 26sp.. Räckte minst till 6 pers! Så bra val av mat . Till detta serverades kokt spagetti , kokt sparris och sallad av babyspenat med cocktailtomater .. 
Blev supermätt!!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar