onsdag 20 januari 2016

Födelsedag och skottlossning

Idag fyller min fine underbara man år... ❤️ 
Jag har gjort mitt bästa för att förgylla hans dag.... Väckte honom i morse med skön(krax)sång hehehe,,,min morgonstämma suger... Då han varken är en tårt eller kak-kille så smidde jag ihop en liten ostbricka istället.. För de gillas... Brie, Baybell och stark dansk ost...och lite kött..
Och paketen satt som en smäck... Han fick en permunation på sin favvotidning,,,en skjorta samt en ny United ring ... Jag tappa ju hans förra på 
Kos i somras, så den ligger numera på medelhavets botten,,,oooopsiii.... Han blev iaf överlycklig... 
Kaffe på sängen är ett måste när man fyller år... :)  Han käka lite, klädde sig i nya skjortan och blev as-snygg.... Sen var de dax att få upp den blivande tonåringen i huset... Inte alls lätt....han är magisk trött om morgnarna.. Stressigt som alltid med frukost i bilen för hans del, kom vi ändå iväg enl plan,, 07:30...då hade han varit uppe i ca 6 min... Intalar mig att de är en period som går över till våren ... 

Efter jobbet var de dax att förbereda inför kvällens gäster... Svärisarna skulle komma, samt jag lurat min älskling att Ingela och Tommy skulle komma.. Så 7 st plankor skulle fixas... I själva verket har jag smyg sms:at med Eric och Elin hehehe,,, så de var dom som kom.. Han blev själaglad och överlycklig .... 
Vi konstatera att vi behöver en större ugn..... Så vid köksbytet ska vi ha en monsterugn...hehehe.... #hursvårtskadeva .. 
Så mysigt när alla är samlade och käkar gott... 
Tårtan jag fixa idag fick bli en Pavlova för att hålla nere pointsen...och istället för grädde la jag på vaniljvisp ... Massa bär och frukter.... Mooooooms 
Present från barnen fixade jag under dagen.... Ett nytt spel som jag chansa på han ville ha... Yes, de gick hem med glädjevrål 

Blev en riktig lyckad födelsedag ❤️❤️❤️ 


På jobbet bjussa vi på kladdkakor åt personalen.... De uppskattades rejält 
Snickerskladdkaka....
Och en med extra allt..... 

På tal om skolan.... Vi hade skottlossning idag....med en Soft Air Gun.... Tyvärr,,,eller kanske bra på ett sätt, hur man nu ser det,,,, så blev jag träffad....i huvudet, hårfästet.... De räckte... Jag tillkalla personal samt rektorn, som vidtog åtgärder omedelbart! 112 ringdes och polisen kom inom 5 min... Vapen ich elever omhändertogs... Bra!!!!! Nu hände inget allvarligt tackochlov,,,men de hade kunnat gå illa,,, träffat ögat och jag hade blivit blind...kul!!!!! Jag blev självklart skärrad .... De sikta inte medvetet på judt mig,,, men de såg/viste vart jag stod,,,de sköt, mitt huvud var ivägen.... Även om de inte var riktat mot mig personligen, då har man fan inte vapen i skolan !!!! #%€$#% ... Barn under 18 ska fan inte ha med sånt att göra överhuvudtaget !!!! Idioter! 

Nåväl,,,, åtgärder har vidtagits,,,,fortfarande skärrad,,,om vad dom kunde hänt, och vad som kommer hända och hur illa de är därute i världen.... Sorgligt...... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar