tisdag 12 januari 2016

Back in business, massa nya ljus, en kulig helg och lax med pesto

Så,,,slut på ledigheten och allt är som vanligt igen ... Gillar när det finns lite rutiner (även om de tar lite tid att komma in i dom igen, hehe) Faktiskt har jag varit förvånansvärt pigg dessa 2 dagar nu... Kl ringer 06:00 och jag känner inte för att dra täcket över huvudet och somna om.. 
Hade ett härligt avslut på ledigheten under helgen som gick... Rolle med fru var här på middag i fredags 
Vi käka gott och satt och prata i timmar.. Han "spåde" oss alla med sina ängla-kort.. Sååå kul.. Mina änglar sa att jag ska ta åt mig mer av beröm och uppskattningar och schyssta kommentarer och komplimanger ,,,för det var jag dålig på ( Stämmer!!!) bli en liten Nej-sägare, inte säga Ja till allt,,, jag skulle tala om vad jag ville, samt vilken väg jag ville gå så hjälpte änglarna mig, behövde inte vara rädd eller osäker... Det var lite mer, men la inte allt på minnet ,, fräckt är det.. Mycket stämde in på oss alla.. Blev många skratt oxå.. På torsdag ska jag äntligen iväg till spå-kvinnan i Tågarp...3e gången gillt.. Ska bli mycket intressant 😀
I lördags hade vi "spelkväll" med ett gäng vänner.. Turnering i Ticket to Ride. 
Skulle varit 10 pers, men första omgången var vi 9.. Borden lottades och jag hamna först med Prickis, Cissi, Fredrik och Markus.. Där kom jag på en 3e plats.. I andra omgången ( förlorarbordet) spela jag mot Prickis, Cissi, Sanna och Pavlos.. Där var jag nära att vinna,,men kom 2a.. Hade nog vunnit om inte Fredrik hjälpt Cecilia i slutet... ( bitter? Nädå... Jag är van att aldrig vinna) Barnen hejade på oss vid dom olika borden, och jag hade stort stöd av Lurre ❤️ 
Den som vann hela alltet var min man 💖 🎉4e året på raken. Han har haft denna turneringen sen 2011el 2012..( han är rutinerad )  Vinsten blir en tavla som man får sitt namn ingraverat på.. 
Alla som deltagit fick vinster som han ordnat.. Riktigt roligt.. Allt från näringsstickor till målarböcker.. Jag fick en liiiiten ansningssax,, Beskrivningen varför minns jag inte riktigt.. Emma fick en iskub,,,för hon spelat iskallt.. Emma var grym.. Hon vann nästan alltihop.. Samma poäng som Fredrik , men han hade fler tågvagnar ute... Crap! Nästa turnering är i april redan.. Vi spela 2015 nu i jan så den inte spelades förra året.. 
Efter spelet blev de lite party och go musik ,,, Ett härligt gäng ,,,Grannarna lämna sist..kul
Jag kom i säng vid 01,, så jättesent var de inte... Men full(t) tillräckligt hehehe... Då hade mannen min redan sovit i 2h.. 
Ser fram emot april,,, då ska jag ha "ansat" mina spelkunsksper tillräckligt för att gå till finalbordet. 

Igår em  åkte jag till HBG en sväng för att hälsa på min käre vän Helen ❤️ Hon jobba och jag behövde lite ljus.. Älskar Yankee.. Besatt kan man oxå säga... 
Hon bjussa på lite te och vi satt och bubbla massa skit. Har inte setts under hela december... Och de e lång tid för våran del.. 
Fick med mig hem lite ljus och vaxkakor.. 

Vaxkakorna är grymma 👌🏼 
Här doftar så gott idag ... Älskar det .. Ligger Och slappar i soffan och njuter....  och inväntar Fredrik ... Han är på möte idag med våra nya ägare till akademin.. Får se vad som händer med skolan... Ingen vet något,,,,förhoppningsvis får vi lite besked idag om hur framtiden kommer bli.. 

Går ganska bra med Viktväktarna oxå och räkna sp... Börjar komma in i det igen.. Äter möjligen förlite igen..mån-fre asså,,, kommer inte upp alltid i rätt antal per dag,,. Helgen är det problemfritt hihihihi .... Men tar det piano i början... På torsdagkväll får jag domen,,,om hur många veckor jag får böta 130kr tills jag är nere på normalvikt igen..
Ikväll blir det laxfile med pesto till middag,, och lite potatis. 
6 sp för laxen,,,4 sp för 2 potatisar ,, man ska akta sig för kolisar ... Lite romsås och sallad till detta så är middan komplett ❤️ 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar