söndag 24 januari 2016

Storshopping av kött, lek i snö, fullt hus, fotboll, bakning och sjuka barn

I fredags efter jobbet åkte vi direkt till Ängelholm för att hämta upp Eric & Elin .. Eric var hemma då han varit sjuk några dagar,,,,,Elin sluta vid 14 så de passa perfekt att vi kom då.. Hon skulle ha med sig 2 tjejkompisar för övernattning, som slöt upp under kvällen.... 
Vi 5 körde inom cityforum i Ängelholm ... En gigantisk godisaffär! Har aldrig sett så mycket gotter....
Nu fota jag bara vid kassorna,,,,glömde inne i gångarna...... De har även sålt kött i storpack,,,fryst... (Vi har handlat där ett par ggr, billigt) men nu ska de stänga frysarna då det kosta förmycket att ha de igång gentemot vad de säljer.. Min man var inte feg med att fråga om vi fick köpa upp lagret med fläskfilé ... Såklart fick vi det :) Vi tömde lagret på 17kg fläskfilé hehehehe,,,, fick tom 30% rabatt på allt... Toppen :) 
Nu vet vi vad vi ska äta ett tag framöver , hehehehe ...... 

Stack inom ÖB och handla en typ "billig billig" variant av snowboard till barnen..... Istället för att sitta vid datorn i timmar kan de gott vara ute och leka i snön med hehehe ..... Vi har ju en egen skidbacke på tomten till råga på allt,,,, 
Det uppskattades till viss del,,,,, de slog sig när de ramlade,,,,pågarna allafall..... Elin klarade sug helt utan skador ;) 







Eric ramla och slog i armen,,,,,fick ont, gick in..... Lucas vråla han skulle göra sista åket,,,,jag blev galen,,för så ska man aldrig säga,,,,ja VET av erfarenhet vad som händer!!! Avrådde honom flera ggr! Han åkte ändå....  Och vad hände,,,, Joooo han ramlar såklart,,slår sin svanskota rejält,,,,grät hysteriskt ca 15 min av rädsla och ömhet,,,,, Jag kasta in han i en varm dusch, så kändes det bättre sen... 
Fredrik gick på "backen" i foppatofflor,  och gjorde en volt......slog sin höft ganska rejält, som sluta i en form av handikapp, att han inte kunde gå i trappan på kvällen och slagga på soffan under natten..... Ja, vad säger man,,,, Kvinner vet bäst eller nått.... 😀 
Tjejerna slöt upp under kvällen, och vi hade tacofredag med allihopa... Mysigt.... 

Igår var det uppstigning 6:30 för mig och lite i 8 för Lucas...... Det var match nere i lödde och premiär för 9-manna spel..  Gick riktigt bra... De vann med hela 7-1... Spela fantastiskt... 

Då det va lördag och pointsfri dag,,, så tog jag min frukost på sidlinjen....
Behöver knappast säga det var as gott ... Bilden talar för sig själv..... 

Kallt som attan var det,,,, mina dojjor som har x antal år på nacken har slutat fylla sin funktion,,,de värmer inte mer.....
Kände inte tårna när matchen var slut..... 

Efter matchen drog jag och Lurre till mamma en sväng för fika,,, längesen vi var där... Ingela slöt oxå upp efter en stund.... Mysigt! 

Drog hem under em till några baksugna tjejer... De beslutade sig för att stanna ytterligare en natt hos oss.. De fixa hemmagjorda chillichees.... Blev riktigt gott 
Jalapeños , ost , ägg, mjöl och krossade ostbågar...ner i kokhet rapsolja ca 1 min,,,klart! 
Flottigt värre,,,,,men allt onyttigt är ju gott.... Sen baka de även kladdkakemuffins... Smaka galet gott... Jag förbruka nog årets veckobonus på en kväll.... Idag har jag dåligt samvete och känner mig fyrkantig... 

Lurrestackaren väckte mig 05:45 i morse,,,,han hade kräkt....och var lös i magen..... Stackaren.... Sanera golv och kasta kläder i tvätten,,,parkera honom på soffan.....
Får se hur han känner sig när han vaknar till liv.... Förhoppningsvis var det bara något som skulle ut ur systemet...han har inte kräkts mer el gått på toan. ❤️ 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar