söndag 31 januari 2016

Guidad tur på stan, go mat och snask

Tog en lång mysmorgon igår.. Vi vakna 08:30 , steg upp, fixa go frulle, åt framför tv:n och såg klart Prison break säsong1 ..  En helt underbar lördagsmorgon..precis som det ska vara. 

På eftermiddagen tog vi bussen in till stan då min man lovat mig en guidad tur där. Ängelholm är en fantastisk fin stad.. Trots snålblåst och iskalla vindar var det ändå mysigt att strosa runder där. 

Många broar i stan .. Rönne Å ringlar sig igenom hela staden. Magiskt fint. 

Här hade tydligen Rolle och Paula bott... 

Och detta var ett gammat gammalt fängelse ...
Tingshuset/torget 

Ännu en brygga ... 
Och i stan står det lite fräcka statyer lite här och var.. 

Stortorget .... 

Vi avslutade eftermiddagen med att käka lite på Far East.. Tror det var koriansk mat vi käka... Hehehe , 0 koll... Hungriga var vi iaf.. 
Massa kött och räkor man la i ett salladsblad och doppa i olika såser.. Med lite andra tillbehör .. Fantastiskt gott 

Innan vi tog bussen hem gjorde vi ett stopp på Hemmakväll för att shoppa lite snask med oss hem.. Lördagar är heeeelt pointsfritt för min del ❤️ Måste ha en dag då jag verkligen kan unna mig allt gott.. 
Hitta det nya chokladet från marabou ... 
De var gott,,,,men smaka lite förlite saltlakrids ..ville haft mer... 
6 rutor senare..och en djupdykning ner i stora gottepåsen höll jag på att omkomma av mätthet.. Fy fan vad mätt jag var..allt blev äckligt och jag var kräkfärdig!! Nu har jag iaf lördagsgotte i typ 1 mån framför mig... 
Vi körde lite maraton i Prison Break säsong 2...båda somna till mellan varven hihi... Masa oss ner i sängen igen vid 23:30 som 2 pensionärer...trötta efter dagens bestyr... Inte lätt att närma sig de 40.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar