torsdag 30 oktober 2014

Date med Ingela

  Igår, var jag hemma hos mamma och skulle fixa tv:n till henne... Hon hade schabblat bort alla kanaler.... Huuuuur lyckas man... Jag var tot vannsinnig när jag kom hem.... orkar inte förklara allt, men det krävdes ett, två glas vin för att " varva ner" tillsammans med massa tända ljus..... 
Lugnets tecken....

Idag hade jagen frukost date med bästa syster... Tog ett slag innan jag kom ut där från jagvaknat... Då 2 idioetr hade "parkerat in mig" där jag stod.... ( utanför ett kontor som heter Kronan.. Tror det är fastighetsbolag...?? ) Där var nog 1 dm till vardera bil... Jag hatar det!!! När jag verkligen gjort ett försök i ca 10 min men kom liksom ingen vart, funderade jag på att 1. Stortjuta, 2. Skita i vilket och krocka/mosa bägge bilarna, 3.ta en taxi!  Men från ingen stans, kom det ut en kille från Kronan, och fråga om han kunde hjälpa mig... Jaaaaaaa, såklart.... Lätt dagens hjälte.... !!! Han fixa allt på ca 10 sek.... utan att klabba.. Jag blev imponerad.... 

Syrran hade ändå bakat bullar till oss... Ett recept utan jäst... bara bakpulver... Fantastiskt goda och såklart knep jag receptet... Nu vet jag vad som ska bakas på Elevens val på måndag.... Check på den!!!


Efter en mysig frulle, gick vi ner till pappa och tände ljus och plocka bort löv från graven... Så fridfullt <3 <3 <3 Där är så vackert...
Miss you <3 <3 <3 
Vi gick liten sväng på kyrkogården och kika lite.. Många har pyntat så fint nu till Alla helgona.... Ingela tände även ljus i minneslunden för att hedra de andra hon känner som gått bort... Vackert.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar