torsdag 30 oktober 2014

80 - 90 tals fest

Sorry... Har helt glömt bort att blogga på ett par dagar... ( Fick bannor av Sanna... Sooooorry....) Var på festligheter i lördags och en del av hjärncellerna försvann någongång under kvällen.. De tar ett par dagar att återhämta sig numera ( yepp, erkänner jag inte känner mig som 20 mer.. mer typ 19½)

Var på en privat fest i Tallstugan i Häljarp.. 3-4 par hade arrangerat en fest, och vi var 82 pers på plats... Kände inte alls många.. En del var från Häljarp, några från La, Rydebäck, Helsingborg,,, tom Eslöv... Jag kände inte alls för att festa timmarna innan.... Var ganska seg och inte på humör... Men oj, vilken fest det blev.... Brukar bli så när man inte känner för det.....

Förfest hemma hos Linda & Boris
Det var även ett band... " Onkel Fester" som spelade 2 spelningar under kvällen.. i 80 tals anda.... De var grymma... Krille, Therese´s pv, är sångare...

Krille in action ...
När man kom , fick man en fördrink.. Till huvudrätt serverades det Helstekt fläskytterfilé med pot sallad, bröd och vanlig sallad.... Mycket gott... Till efterrätt blev det kladdkaka, kaffe och Bailys...( el hur f-n de stavas..ccl)
Efter maten var partyt igång på riktigt.. Många bord togs bort för att dansgolvet skulle bli större... Drinkbiljetter flödades...

Partyligan... 
Skål! Nog den godaste cidern jag drukigt på länge.. Vattenmelon.. Nom nom 
Boris gick runt och spelade "tamburin".. 
Jocke, Tommy och 2 till var kvällens bartendrar... De gjorde ett grymt jobb... Ibland räckte det att visa upp ett visitkort för att få sig en drink... 

Jocke 
Tommy fixar till en GT 
Även Jocke rocka loss... Här med sin mamma...
Jag hade Linda rakt över bordet.. Världens bästa Linda.. Vi hade as roligt!!! 
Här tror jag vi sjunger lite....

Kl var långt in på småtimmarna när det var dax att ta sig hemåt.... Kom nog i säng runt 3.... Sov i Häljarp.. Skönt att slippa ta sig hem och kräka i en taxi eller nått hehehehehehe
Dagen efter var man inte snygg........ Fyförsören vad kass jag var.. Trött sleten och grymm träningsvärk... Har inte dansat såmycket någongång tror jag.... Fullt ös i flera timmar, i ett par kängor... OMG!!!!  Låg i soffan hela fm, och hela em hemma, men bara onyttigheter......
Sanna satt barnvakt till Lurre... Hanhade haft er urkul kväll han med.... Han skratta så han höll på att dö av skratt, när han berätta om alla tokigheter Sanna gjort och sagt... Sanna, han är i himmelriket när han är med dig!! Du äger <3 <3 <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar