söndag 19 oktober 2014

Kusinghäng och mongoaffär

I em kika Sanna talang över. Så mysigt att vi bor så nära till varandra,,en gata emellan. Lurreman älskar verkligen sin kusin och mös rejält idag .. Ibland är dom dock som hund & katt hehehe, tjafsar och retas men slutar alltid med "love" 

Jag passa på att dra till citigross (el citystress ) för veckohandling av mat. Lurre hade bestämt matsedel 

Såklart klabbar det alltid i den affären .. Och ja, jag tror de var sista gången jag handlade där.. Får väll bli medlem på Coop istället.. Handlar enbart på CG för självscaningen. Hatar stå i kassaköer.. 
Självklart åkte jag på kontroll när jag var klar... När jag väl skulle bet funka inte datorn så kortet balla ur.. Efter mycket om och men och ursäkter så blev jag klar .. Sen när man ska ut genom "grindarna" el vad de heter, ja då ska man scanna Kvittot i ett litet "öga" så dom verkligen vet man betalat... Kvittot låg nerskrynklat i väskan... Innan det blev rätt... Suck... 
Ut med påsen i bilen ... Och in igen ... Skulle ju handla till hkk:n i morgon också.. Drar kortet i automaten för att få en scanner... Nämen ... Vad händer då?? Jo , de kommer upp en : tyvärr ,slut på scanners, kontakta personalen... Eeeeh där var minst 20st lediga ... Hrmfp morr spott och fräs... 
Andades .... Stod i kö i förbutiken för att säga till ... När de var min tur, säger en svengelsktalande kvinna med ett brett leende : auu , wa konstigt , jau seeerh där finns , vänta eutt paur minuter , funkar sähkerht schnaurt igen.. Annars four du komma ehgen.. 
Mmmm säkert..... Nääää de funka inte... Tog inne från butiken istället ... 

Kom hem , packa upp, och släppte irritationen... Bjussa Sanna på käk såklart ❤️ och till detta tog vi lite vin och festa till det lite



Sen slappa vi lite i soffan.. De spela något restaurang spel på datorn som verkade helt stressigt hahahaha... 
Vi mumsade även på en bit äppelpaj innan hon begav sig hemåt igen. 


En söndag i all enkelhet med massa slapp och godsaker... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar