måndag 20 oktober 2014

Tidsoptimist med nya rutiner kryddat med lite kaoz, en helt vanlig måndag med andra ord!

Nu när Lurre är hos mig behövs lite rutiner för min/vår del så vi kan få en "chill" vardag.. Jag steg upp 6 i vanlig ordning, Lurre kom upp strax efter 6:30. Först är det tv:n som gäller innan frukost kan intas .. Ingen nyhet för oss bägge.. Det som var nytt för min del, var att han skulle fixa frillan med wax och spray ,,?!?! Hade bestämt med hans kompis Liam att jag skulle plocka upp honom 7:35 utanför bageriet Lorry då jag ändå skulle hämta frallorna då och där.. 7:30 står Lucas och är helt förstörd , för waxet är lätt det sämsta i världen, och han kan verkligen inte gå till skolan!!! När jag gett honom allt jag äger med spray , wax borste mm , var det fortfarande inte okej... Det var total katastrof ... (Enl han själv !, jag tyckte de såg ut som vanligt) Kl blev 7:36 och jag började bli smått panikslagen samtidigt som jag hade en påg som gjorde allt i snigelfart... Pga de jävla waxet!!! När jag stressat och ångat på och sagt några elaka saker satt vi i bilen 7:38... Liam stod och vänta och var lite orolig vi glömt honom .. Bilresan till häljarp var ganska tyst hehehe.... 
Lämna kidsen 7:50 på sandåker och börna därifrån.. 40km/h in my as!!! Jag stred mot alla lagar som finns hahaha.. 7:59;59 gjorde jag en handbromsvändning in på jobbeparkeringen och 8:01 befann jag mig i hkk salen. Boooom .... "Nu ska vi baka, öppna datorerna , kör gärnet, chooopp chooopp" 
Dessa underbara barn gör som jag säger tack och lov.. Utan tjafs ❤️ 
Vi börja med sega choklate chip cookie .. Och de tig ungefär 5 min innan första olyckan var framme .. En "råkade" välta ut hela sin äggsmet ( ägg socker smält smör) över hela sin dator ,,, noooooooo... Han fick ångest ,jag fick panik!!! Jag tog datorn och gick iväg för att rengöra och fixa, ville ju inte den skulle gå i sönder .. När jag kom tillbaka efter ca 15 min, hade min medhjälpare försökt hjälpa dom men inte läst receptet ordentligt.. De vispades med el vispar för fulla muggar.. Whaaaaaaa, de ska inte vispas, de ska "rööööööras" Stor skillnad!!! De blev hyfsat bra kakor ändå , men nä, inte som planerat.. Tiden för mig bara försvann ... Vi hann knappt med fingerkakorna.. 2 kök gjorde dom, de blev liv i luckan för "alla" inte hann... Samtidigt sprang obehöriga gäster inne i köket och tog,snodde kakor trots de inte fick/får, säger man till dom svarar dom med dryga ord och fortsätter såklart ännu mer.. Tillslut palla jag inte mer.. Sket faktiskt i vilket... 
   Novas och melkers mästerverk :) 

Fick även en ny medhjälpare idag.. Hennes namn var enkelt och snyggt ; Linda hahaha 

Hon ska gå brevid mig ett tag,hjälpa till i cafeterian samt lite i personalköket.. Hon verkar jättebra. Hon var rolig trevlig lite rapp i käften, me like!! Nu är vi 3 Lindor i cafeterian hahaha , hur coolt är inte det? L1 L2 och L3 

Sluta 14idag,lämna L3 på vägen och hämta lurreman i häljarp. Hem,fika,snacka läxor fixa middag,sen ut till häljarp igen för fotbollsträning .. När han var lämnad där, drog jag till stan för att shoppa lite kläder till honom , kallingar strumpor och ett par brallor blev det,,, samt ett NYTT wax!!! Ett lite dyrare än 39kr ... Hela 70 kr gav jag hehehe.. Så i morgonbitti , då jävlar i det, ska de fixas frilla i lugn och ro... Utan gnäll!! Och vi SKA hämta Liam 7:35 punkt och slut... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar