söndag 12 oktober 2014

Date med syrran, mamma & Lurreman

Idag kom syrran hit på lite frulle ❤️ Har inte sett henne på länge då hon varit i Spanien och kopplat av i 10 dagar (rehab hehehe, välbehövlig) Hon var borta under min flytt och var nyfiken . 
Som vanligt vaknade jag tiiiiidigt ... Jag undrar så när jag ska sova ordentligt?!?! Igår vakna jag 7, och idag 8:15.. Känner mig som en tvättäkta pensionärjävel hahaha ... 
Nåväl,efter en kanna kaffe nerbäddad i soffan masa jag mig upp ( ja jag är defentitivt inte PIGG när jag vaknar ,men kan inte somna om,, älskar ligga och slappa framför tv:n med massa kaffe under täcket ) för att baka scones ❤️ Premiärbaket idag, wohoo... 

Blev 4 bigabauta kakor som vi mumsa på  tillsammans med ost,sylt & nutella .. Och kaffe såklart (livets dryck ) 

Hon berätta om resan dom varit på och de har haft de riktigt gott, tillsammans med goda vänner. 
Vid lunch hämtade jag upp Lurreman och vi drog och hälsade på mamma/mormor. Hon var hyfsat pigg idag och blev glad över att vi kika över.. Hon har blivit ensåndär "typisk mormor" så när hon klappa Lucas på kinden så blev de så där "hårt" Donk Donk : hej lilla gubben.... (Helt ovetande) Blir inte förvånad om stackarn har en blå kind  i morgon hehehehe 
Vi ( låter bra med "vi" de var Ingela & Lasse, jag läste Expressen ) satt och gick igenom hennes tabletter, läkarbesök och mobilräkning ... Hon har många tabletter att trycka i kroppen var dag ,ögondroppar ska tas mm.. Man måste påminna henne om precis allt... Äntligen har hon fått tid för CT skalle , men inte förrän 3 dec. Syrran skulle ringa och försöka få tidigare tid samt sätta upp på återbudskö. Jag gjorde en god gärning idag iaf, jag diskade upp röran i köket 😃 heeeeelt sanslöst vad skitit där är,alltid .. Men i de stora hela var hon relativt pigg, trots hon ljög om en massa andra saker.. Lurre fika mest av alla där, han älskade småkakorna.. Sen satte han sig framför datorn och spela lite spel 


Efter mormor dumpa vi Ingela i glumslöv och tog en sväng inom min lägenhet innan häljarp .  Första gången han var här. Han tyckte här var fint och gillade sitt rum,säng . Ska bara fixa en tv & x-box, sen är där rätt klart. 
Han Skratta åt min minitoalett med världens minsta vask,
Vi fixa med Spotify på min mobil och lyssna på lite musik . Han tyckte min högtalare var rätt cool.. 
Senare åkte vi tillbaka till Häljarp och jag stannade kvar på lite käk och lite tv. 

Åkte och handla lite inför hkk:n i morgon på vägen hem.. Ellebellebia mellan äpplekaka och tigerkaka... Blev äpplekaka ❤️ Har precis mailat iväg receptet till barnen. Sååå fantastisk smidigt det är när allt är digitalt.. Varför har man inte gjort detta tidigare?! Det underlättar för alla. 
2v kvar innan höstlov, 2v kvar med denna gruppen... 3 vanliga mat & bak lektioner, den sista har jag utlovat en form av tävling åt dom.. Hade en tanke , 2 lag ,en 3 rättersmeny, tävling😃, men får tänka om, den kan komma att användas vid annat tillfälle.. Nu kan de bli något inom bak, typ som Hela Sverige bakar , med enbart ingridienser men inga instruktioner ... Hmmm har några dagar kvar att fundera på ... Men något får de bli iaf 😃 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar