torsdag 23 oktober 2014

Förberedelser, pannkakor och tvättdag

Idag var en hyfsat bra dag på jobbet... Tror all min sprudlande  energi gjorde sitt igår... Idag gick jag på reserverna... 
Under em förberede jag morgondagens tävling på hkk:n eller Mat & Bak. 
Eleverna ska laga en 3 rätters- Bruschetta , Pasta Bolignese samt en Halloween kladdkaka.. 

Här är ingridienser till förrätt och huvudrätt.. 

Här är det förberedelser för efterrätten.. 2l st lag, ett svart och ett vitt.. 5 i varje lag, kommer bli super! De som vinner, får  ett fint pris, och såklart får "förlorarna" ett tröstpris (alla är egentligen vinnare i grund och botten ❤️ ) 

Efter jobbet hämtade jag upp Lurreman. Vi åkte hem och tog en gofika trots de var torsdag.. Jag har tvättid idag.. Böääää , hatar det, ett onödigt måste bara.. Säkerligen för man bor högst upp , ingen hiss och en sketen tvättstuga med maskin från tidigt 1700 tal och ett torkrum som är värdelöst... 

Pannkakor stod på menyn ikväll enl Lucas önskemål. Mums är det... 


Och som inte detta var nig till festmåltid , ville Lucas vi skulle baka ikväll, då det var hans sista kväll här för denna gång.. Och självklart så bakade vi.. Sega choklatechip cookies 

Samma som vi bakade i måndags på jobbet ... 



Min duktiga lilla bagare .... 
Såhär snygga blev dom... Goda och riiiktigt söta... Har inte vågat räkna ut några points i dom hehehe, säkerligen en veckoranson... 

Hitta en god lunch på kvantum by the way... Drickbar kvarg! Supergod .. Och hela flaskan på 350 ml för 4 pp.. Lövligt 

Kvällen avslutades med värsta tvätthögen som ska vikas på en gång ( de är väll de possitiva med en tvättdag i veckan , att de åker in i garderoben direkt) och lite glass i soffan till Bytt är Bytt.. Jodå, vi kan ära vi.. Hehehe.. Bör ta tag i mig själv nu, har spårat ut väldigt mycket nu senaste tiden... Men de tar jag tag i, efter lovet... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar