onsdag 15 oktober 2014

Glada barn och galen Linda

Idag fixa vi ny matta i entrén på jobbet 😃 Nu när de är regn rusk och höst ute blir det as smutsigt ... Och ALLA klagar de blir smutsiga mm... Tar dom då av skorna direkt när dom klagar...?? Hell Noooo... De fortsätter traska in några steg.. Ungar!!! 
Så boka tid med ett företag som kommer och byter matta varannan vecka ,och tvättar den! Klockrent!! 
Alla barnen blev jätteglada.....för en matta... 😃 Några ville tom ha en lika på deras rum hahaha ... De tom stod och fika och chilla på mattan i em ,,,hahaha,,, så lite sim kan glädja dom ibland 

Cafeterian rullar på.. Bullarna går som smör i solsken.. Kl 9:30 idag hade jag 1 bulle kvar...!!! Underbart ❤️ 
Har bytat bullleverantör också nu, till Lorry här i la.. Blir även här lite gott och blandat... Vanliga frallor, italienare,ostfralla rågbulle mfl. 

På måndag börjar ytterligare en "Linda " En tjej som ska arbetsträna lite hos mig... Blir L3 på henne hahaha... Jag blir hennes arbetsledare. Schpannung 😃 
Trivs fantastiskt på jobbet ,vi har kul ,alla elever har "lugnat sig" och glädjen är åter i bruk..."de går bra nu" Några har hoppat av,bytt skola,men vi har fått in massvis med nya elever från Malmö ... Coolt ... 
Idag har jag kännt mig "busig" .. Vissa dagar vill man bara balla ut tot ... Faktiskt kasta jag en tårta i huet på en kolega idag... Var tvungen att "tysta" honom ,,,eller "förvirra honom" som är ett av vårt nya tänk ... Han satt och var irriterad över en skitsak , och älte det om och om igen.. Jag blev trött på att lyssna och fick ett ryck ... Hahaha inget jag ångrar ... Sen har jag teipat dörrhål så folk skulle snubbla lite när dom gick... Satt teip på elevers ryggar, från axel ner till brallan, när dom trodde jag bara klappa dom och sa ;"tjena,läget " ... Ja,idag har jag varit riktigt "omogen" hahaha ... But i love it 😃❤️ måste ha lite practikal jokes ibland 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar