tisdag 29 juli 2014

Äventyrstripp

Idag var jag & Lurre tvungna att komma utanför Landskrona kommun ett slag.. Så nånting annat händer än att bara vara hemma... Igår var jag in på jobbet en sväng för inventering, och när jag kom hem, 3h senare. var han fortfarande ensam i huset och ville inget göra.. Jag kom med massa förslag, men inget passade herren.. Han är som ett plåster ibland.. Ett "salveqvick"..
Idag beslutade vi iaf att ta oss ner till Emporia (eller vad de heter)  för att shoppa en fotbolls tjofräs åt honom... Typ M-station.. Och äta en" riktig"mjukglass (inget jäkla mc skit här inte,)
Ett äventyr att ta sig dit... Vi skratta gott.. Hade fått höra, vi skulle hålla koll efter Hyllie... Men vi missa nog en avfart, för rätt som de var, kom de där sista stora gula varningsbommarna att de var sista avfarten i Sverige.. Omg!!
Meeen, vi hitta dit, kom rätt...
Stort as till köpcentrum med flera våningar.. Rulltrappa upp till månen typ.. Jag fick svindel och kunde inte titta ner... Lucas tyckte jag var lite rolig & lite tramsig.. Hehehe... Han tyckte stället var kul, för han kunde springa och kika på digitala kartor om var vi var någonstans, och söka efter butiker..
Självklart fanns inte grejen på T S... Den fanns enbart i Landskrona butiken.. Mög helvete... tänkte vi... Gick runt i lite sportaffärer och kika... Allt enligt lurres önskemål...
Sen kom mitt önskemål... - Mjukglass! Hitta ett ställe som hette glassfabriken! Lycka i kroppen för Linda... Men den var sådär... Får 5/10...  Godaste mjukisen hitintills, är nog den i Lomma, eller är det Bjärred?? Hmm, jag har faktiskt glömt... Men åt de hållet iaf.. Jättemånga år sedan, men minns inte att jag smakat godare glass...
Lucas svek mig, tog en kulglass... Men den var också jättego...
Sen skulle vi hemåt, mot LA.. Jaha, då skulle man ut från stället också... En historia för sig.. Innan vi kom utanför området, skulle man igenom en "bom".. Jag försökte trycka in p biljetten, långt ner i stolpen... Inget hände.. Den vägra ta emot min biljett (och jaaaa jag hade betalat för mig)  sa högt och tydligt :De va väl själva faaaan, ta biljetten nuuu, hur ska jag komma ut?? Kön bakom växte... Paniken börja komma, svetten rann (ingen ac!)  så tittar jag rakt fram.... Och bommen är öppen... Har vart de en stund.... Gasen i botten.. Hej & hå. 2 varav i rondellen innan jag fatta vart vi skulle köra.. Ändå kom vi först till en t korsning... Tvärvändning delux.. Bad lucas leta efter E6 skylten.. Han tokskratta! Efter mycket om och men, kom vi till LA! Och där fanns ett pkt till oss... Meeeeen, inte det vi tänkt oss... Detta var en sådan vi hade förra sommaren, och den höll säsongen ut... "rebounder" (jag vet jag stavar fel, men de uttalas så)  Aja,,, vi fixa hans tröjor iaf, som släpt i bokstäver och nr av snälla Benny... 
Det blev en rätt rolig dag ändå....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar