söndag 25 mars 2012

På hemmaplan & rätt nojjig att allt skita sig

Känns både läbbigt och skönt att vara hemma... Läbbigt med att det finns liksom ingen " alarm knapp" att trycka på vid behov om inte alls känns okej. Sen är det ju såklart skönt att vara hemma igen tillsammans med familjen och sina egna saker...
Det som jag är livrädd för nu, är att få tillbaka "en propp".. Får ofta " hugg" i bröstkorgen... Men jag får väl lugna mig själv med att det är stress, panikångest eller som det läker inombords... Jag tar ju mina klexane sprutor var dag... så jag ska inte kunna få någon propp... men säker kan man ju aldrig vara.....tyvärr... Just nu får jag panik över minsta lilla....

Första natten hemma sov jag i min egna säng som jag inte sovit i på över 1v.. . Vi " bulla upp huvud delen" så jag inte låg spikrak...Sov från typ 01:00 till 07:00 med dock vaknat till och från.. men sov bättre än väntat.. Var även ute en kort kort promenad idag. Dr sa att jag skulle röra på mig ofta men smååå smååå promenader... Så den idag blev väl på ca 3 min... Bort på leket och tillbaka... Men jag ville sågärna njuta av vårsolen... Underbart väder

Får inte göra så mkt hemma heller... Inte städa, tvätta eller dammsuga på typ 8 v.... Inte bära ngt på mer än 1kg.. Inte arbeta med händerna ovanför huvudet heller den första tiden,,,, vilket innebär att jag inte klarar av att schamponera håret själv... Skulle verkligen behöva ta en dusch snart... Jag luktar så jävla äckligt... känner mig som ett ruttet ägg... Blääää, det ångar från mig...
Kan man göra annat då än vila ?? Nääää...Men faktiskt är det skönt... Jag ska ta denna läkeprocessen på största allvar... Detta vill jag slippa genomgå fler ggr .
I morgon fm kommer svärmor förbi med frukost och ska hjälpa mig med tvätten.. Hon blir så glad för lilla hon får hjälpa till med.... :)

Lucas har spelat träningsmatch idag mot Löddeköpinge... den vann dom och han var jätteglad. Jag stannade kvar hemma i soffan... Tyvärr börjar han bli megajätte förkyld... Får se hur länge han klarar sig innan han får bli hemma från skolan... Hoppas jag inte blir smittad. Jag får jätte panik av att nysa nu... det gör alldeles för ont i såret i halsen... Vill ju inte ens hosta.... och tänk o det blir som en innre blödning i halsen, eller att såret går upp av ansträngning.... " är jag nojjig eller nojjig" ???? Mega jätte dö nojjig.. Borde prata med någon om det här....

Snart dax att gå och nanna igen... Mannen min sover sen länge... Stackarn har mer än ett heltidsjobb nu... Jobbar 75 % i stan, sen hem och ta hand om huset, fam och allt som har med det att göra,,,, handling, marktjänst, matlagning osv....  iaf de förat 4 v.... :(( I morgon ska ha skriva om provet han missa på utbildningen... Han har pluggat varje kväll nu ett bra tag, så jag håller tummar & tår detta går vägen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar