lördag 24 mars 2012

Idag är det "hemgång"

Sitter i sängen och tittar på Jims Värld. Har sovit till 07:00 idag... Nog rekord. Men hade svårt att somna igår. Kom aldrig till ro.. Kl var över 00:00 sist jag såg kl.. Och efter den tiden vill dom inte ge sömnpilla...
Igår kväll kände jag mig skum i bröstkorgen.. Fick hugg och ont när jag andades. Var rädd propparna kom tillbaks i lungorna igen... Jag får inte äta waran nu på 2v, utan får istället en annan spruta, Klexane. Den hjälper mot proppar, men ger inte alls lika bra skydd som waran.. Där kom 2 st läkare och undersökte mig, och allt var under kontroll, skönt. Det var mest troligt spänningar som släppte, sår från slangarna i halsen osv. måste säga personalen som jobbar här är fantastiska, underbara människor, som tröstar en till max och är väldigt förstående.
Idag ska jag få åka hem igen.. Känns både skönt & läskigt... Skönt att komma hem till familjen, läskigt att inte ha en sköterska tillhands.
Har fortfarande ont i halsen, men det känns ändå ngt bättre idag. Igår kom min fina syster inom, efter hon vatt på m r röntgen, med ett gäng läkerol. Thank god för läkerol! Den bästa present på länge :) >3 Hon satt och underhöll mig ett tag 

Sen kom svärmor förbi och ville säga hej. Och efter det kom Micke & Lucas. De stanna tills jag skulle äta middag, sen var jag ensam igen... Så , det ska bli skönt att komma hem och få lite sällskap dygnet om ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar