måndag 26 mars 2012

En doft av Dove och nysatsning av beach 2013

Idag, spred sig en doft av " Dove" runt omkring mig, och inte en "äcklig gammal gubbsvettsnätlinne doft", som hängt med ett par dagar, Bläääää... Idag doftar här gott....

Känner mig faktiskt som en " misslyckad, handikappad, tjockkorvsmänniska" Kan man säga så ? Ja det kan man... Varför har man inte njutit innan av livets goda....? Eller har man det omedvetet? Jag är så begränsad idag till att göra saker.... Tänk bara att få en infall till en bra låt som Lucas spelar... att verkligen " rocka loss" till den, spela luftgitarr eller vad som, bara släppa loss...(musik var det första som slog mig nu... det finns säkert 1 milj saker man kan rabbla upp )  Näää, det går inte nu på ett par veckor.... Eller att schampa håret själv, att torka håret.... Nä, det får Michael göra, jag ska inte ens tömma diskmaskinen........ Tanken har slått mig många ggr idag..... Att jag ska verkligen " stanna upp" hädanefter, och bara känna lyckan av allt jag kan, och har runt omkring mig...

Om 2 dagar kan jag stolt säga att jag varit rökfri i 1 vecka!!! :)) Saknar jag det då? Absolut, varje dag, och flera ggr om dagen.... Men när jag tänker på vad det gör mot kroppen, hur kasst det är, så vill jag inte börja igen..  I must fix this! Men tyvärr... istället för att röka... så äter jag... så in i h-vete med... Jaja... bara att acceptera... får ta tag i min kropp igen om 8v... Nu satsar jag på " beach 2013" istället... då jävlar i det ska jag vara iform.... Startskottet dit börjar till midsommar... Så har jag 365 dagar på mig, lätt som en plätt :))

Michael klarade inte provet idag heller... Nu har han gett upp... Han pluggar & pluggar, gör " proven på datorn här hemma" och klarar det.. Men när han åker till Sundsgården, så skiter allt sig, trots det är samma frågor.. Idag var han rätt irriterad... Han tror microsoft drar en penna med honom.... Och något är det ju som inte stämmer.... Jaja, han är iaf nöjd med sitt diplom som han har från utbildningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar