lördag 31 mars 2012

Frustrerad av att inget kunna göra

Frustrerad av att vara inlåst i sin egen kropp, att inte kunna göra något, som att bara gå ut och pyssla i trädgården, sopa, ja vad f-n som helst... eller nått överhuvudtaget..... Jobbigare än jag trodde... Kan inte ens avreagera mig med att göra något "annat "när jag är röksugen.......Mår inte bra..... Inget är bra........ Nej inget just nu. Skit. Ser jag ännu en vijaghardetsåbrapussochkram status på facebook så kräks jag. Alla kan inte ha det så bra jämt!?

4 kommentarer:

  1. Trist :( Och så är man ju alltid tusen gånger mera sugen på att göra saker när man inte kan!
    Tips på saker du kan göra;
    Kolla på BigBang Theory! (jag har säsong 1 och 2 om du vill låna)
    Kolla på Youtybe videos med nåt du gillar (jag som scrappar älsaker till excempel att kolla scrapvideos)
    Lägg en ansiktsmask ( om du kan lyfta armarna så högt - annars får nån hjälpa dig)
    Sortera och organisera dina recept (tex i en fin pärm)
    Läs en bok eller lyssna på ljudbok.

    Lycka till och ge inte efter för röksuget!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hege :)) Nä, jag ska inte ge efter.. Hade en " dålig dag" igår bara... INget som passade bara...Var på c syd med Therese, och hon fråga om jag inte kunde börja " pyssla" so att göra mina egna smycke elle rngt... Känns inte som min grej.. men man vet ju inte förrän man provat... Kom på att lite " shopping" gjorde dagen lite bättre iaf.. Så det är kanske min grej... När man mår dåligt... kanske man ska shoppa lite helt enkelt :)) Tack för dina tipps iaf, superbra och jag blir jätteglad!!! BigBang har jag aldrig sett... Ska kolla upp vad det är för något så hör jag av mig om jag behöver låna :))
      Ha det bäst. Kramisar

      Radera
  2. Syster yster
    Förstår dina tankar vad du går igenom... Dock förutom röksuget för du vet ju hur dum jag var. Kämpa på, jag vet att du är bättre än mig på just att kämpa.
    Försök ändå att låta dig "bara vara" utan en massa "måstegöranuannarsblirjagtokig"
    Tids nog kan vi gå in i samma ekorrhjul igen, du som jag med massa bollar i luften.
    Kramisar och lycka till.......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjao Syster... Nej, jag ska inte ge upp... Än finns det hopp för mig :)) 1000 tack för peppet :)) Men vissa dagar är värre än andra... De andra ggr jag " slutat" har jag alltid kunnat skingra tankarna med annat, typ en rask promenad, joggingtur, städat osv... Men denna gång får man inte göra det... Det är det som känns jobbigt.... HAr inga problem emd att" ta det lugnt" för övrigt.. JAg praktiskt taget " bor i soffan" i tv rummet... Hahahaha... Ja detta ekkorhjul... När man inte är inne i det saknar man det lite.... sen när man är inne i det.. vill man inte vara där för då är det oftast bara jobbigt... Hmmmm hahahaha.... Aldrig är man nöjd..... JAg var på Centan igår och shoppa kläder till Lucas.. Han behövde nya brallor, och så blev det även ett par dojjor till honom... :)) Det blev som en lite terapi att shoppa... Synd man inte är miljonär bara :)) Hitta en döläcker jacka till mig själv på Cubus...Blev dock inget köp.. måste hålla i slantarna nu....Eller så får den hänga där tills nästa dåliga dag kommer helt enkelt Hihihihi. Ha en härlig söndag . Kramisar

      Radera