lördag 30 juli 2011

Vinst eller förlsust, spelar det någon roll?

Igår var det "mamma fotboll" mot våra gossar. 8 åriga snabba killar intog planen, likaså ett gäng supertaggade mammor. Vi blev uppdelade i lag från tränarna, mammorna hade 2 lag, grabbarna 3 lag. Vi spelade 3 matcher 2 x 9 min, och avslutade var match med straffläggning. Under tiden va där vissa pappor som fixa käk, grill korv & burgare.

Mitt lag förlorade alla matcher, men vann straffläggningarna. Det andra mammalaget vann 2 av sina matcher, men förlora strafftävlingen. Jag nätade bollen i en match och satte mina straffbollar, min man var imponerad. I matchen då jag mötte min son, var han målvakt, så han kunde inte finta av sin morsa :)

Snacka om att man är otränad!! Man gjorde en "ruch" sen liksom växte fötterna fast i marken, man orka inte jobba hem igen. Hjärnan ville så gärna, den var supertaggad, skrek i hela kroppen :  - Spring Linda, spring din late f-n, hur svårt ska det va och sringa hem igen och ta bollen från en 8-åring, ta den , vänd om , och passa till någon eller dribbla av dom där små minimänniskorna, skjut i mål, hur svårt är det!!! Men nä, så var inte fallet, hur mycket hjärnan än skrek, så orkade inte benen hänga med, de stod liksom kvar.. Men många goa skratt blev det iaf. Ibland skrattade jag så jag höll på att kissa på mig!

Efter matcherna var det dax för käk. Alla samlades och vi hade en gemensam matstund. Det bjöds på mat till grabbbarna och vi föräldrar fick köpa till en billig peng. Alla hade sin egen dricka med sig. .

Efter käket gick vi in i klubbstugan och fortsatte festligheterna där. En tränare hade tagit med sig lite spel till barnen, ett pokerbord till "vuxna pojkar", godis, chips mm.
Barnen började spela lite spel, vissa kasta pil, några var ute på nya skolan och lekte. Och vi föräldrar satt och drack lite vin/öl läsk, åt gotte och spela Geni. Männen mot kvinnorna... Kvinnorna förlorade än en gång... Men det var en kul grej, och det var jättetrevligt. Tycker vi har en bra sammanhållning i laget, även om jag sällan är med, men när jag väl är det, så är det alltid lika trevligt.

På ons drar träningen igång igen efter sommaruppehållet, och allt blir som vanligt igen. Och vi mammor, vi får öva vidare, tils nästa år, då smäller det kanske igen.... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar