tisdag 26 juli 2011

Det blev grillat till kvällsmat trotts allt....

När som sagt mannen for till c-syd i ilfart, fick jag det tunga ansvaret att börja med maten.. Saken hör till, att jag liksom " aldrig" lyckats grilla ngt kött i våran grill. Nå´n korv en enstaka gång, knappt det har jag lyckats med. Tycker grillen är förstor, jag gillar de där mindre, typ sådana i "hinkar" eller ngt. Så ett stort ansvar vilade på mig...
MEN jag lyckades!!! Blev lite smått nervig när allt brunnit klart och det var bara glöd kvar. La på köttet & kycklingen, sen blev det liksom bara "tyst", ingen rök kom, det luktade inget... Hmmm tänkte jag, det var ju detta jag visste, jag är verkligen usel på detta... Meeeeen, skam den som ger sig. Jag blåste lite i glöden, har sett man ska göra det :) Och vips, så börja jag höra något sprakande ljud, wiihooo, det fungerade. JAG KAN GRILLA!!!!  Och jag han t om fixa egna klyftpotatis i ugnen, duka, fixa spett med Haloumiost och ett grönsaksspett, innan Michael kom hem.... När han kom fråga han om han skulle" ta över".......  say what?? Nä nä, nu e jag ju nästan klar sa jag, och jag vill fullborda mitt ansvar :) Och jag fick en guldstjärna vad jag förstod :)


Väntans tider....

Här brassas det på :)

Till bordet sen, var alla nöjda och belåtna. Såååå gott det blev, älskar grillat!!! Grillat äger på sommaren. Jag käka kyckling med aivar relich,  haoulomi och ett grönsaksspett, en supersallad med avocado och mycket annat gott :) Lucas och Michael åt kött med Lohmanders bea sås. Till detta hemmagjorda klyftpotatisar med kött & grillkrydda på.... Vilken festmåltid såhär en tisdagskväll, men man får verkligen passa på när "sommaren " väl är här..... Den är rätt så sällsynt i år om man säger så....





Efter middagen tog jag och min 4-benta kamrat en kvällsrunda. På med musik i öronen, gympapjuks och sen iväg. Genom typ hela Häljarp och en sväng ner på golfbanan. Älskar att bara gå så på kvällen under sommaren när det inte regnar.... , superskönt och jättehärligt.


Kvällning vid golfbanan
En varm "rotte"
Tja, ännu en härlig bild ;)
En härlig dag & kväll har det varit idag. Fattades bara en mjukglass som efterätt.... OM man nu hade tillåtit sig detta.... eller hade man varit ståndaktig och tittat åt ett annat håll ( som jag hade gjort *fnizz* )
Ikväll var det vattenmelon och skivade päron till kvällsfilmen, som för övrigt var en riktig skitfilm....!!  Elephant White, se aldrig den.....

Urkass.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar