onsdag 20 juli 2011

Skulle ju inte äta.... Hur bra gick det.....?

Gick åt H-vete kan jag erkänna..... Åt varken smet, eller provsmaka en bit innan vi for till mamma... Duktiga mig.....
Seeeen, när vi kom till henne , hade hon själv bakat, typ 7 sorters kakor att ha med på sin semester... Tänkte tanken : Nej Linda, du är allergisk mot kakor, får utslag, kli, finnar, ja alla möjliga tankar for runder... Typ i 1 min, sen sket allt sigb. Självklart var jag tvungen att prova hennes " hallonkaka", sen en "bulle" och även en av mina egna kakor jag hade med, Marabou chewy cookies..... Åååååh, whyyyyyyyyy. Jo för jag är världens sämsta på att hålla igen.... Kan inte ens lura mig själv.....

Sen när vi kom hem. Kom kusin Marcus & hälsa på och även Therese. Kaffet åkte på igen.... Mätt var jag, så jag bjöd inte Therese på en kaka..... Var jag snål eller???
De skulle äta på kinarestaurang, Marcus valde dock  att stanna hos oss på Spagetti & Köttfärsås alá Svampstigen....
Jag la kakorna i en burk, in i frysen..... Krille kom förbi & hämta Therese, och smaka lite på glasyren som var kvar i braspannan, den fick ett gott betyg :))
Michael fråga om Therese & Krille fick en burk kakor med sig hem, då jag inte bjussat på något....... Eeeeeh nä, sa jag, jag frös in dom.... Han tyckte nog jag var lite snål, som inte bjussa på en kaka till kaffet :))
Så efter middan, åkte kakorna ut "igen" för jag ana de kom på kaffe igen efter deras middag då de skulle hämta Marcus & hundarna ( vi erbjöd oss att ta vovarna så de slapp sitta ute på uteserveringen med dom och frysa när de käka, vet ju att Therese fryser lätt, trots Michael erbjöd henne hans dunjacka..... Kicki utnyttja läget direkt, hon for in på toan och länsa Torres middag, kom ut mätt & belåten.... )

När de kom tillbaka lite senare, hade Lucas & Marcus bokat en övernattning här och de gick bra för alla. De hade fixat en "hinderbana" i trädgården, så de lekte och hade kul....
Kaffet serverades i uterummet. Vi satt och snacka lite skit, erkände lite saker man hade hittat på när man var " ung", alltid kul att höra på. Där kom t om fram saker om min make som jag inte ens viste om Hahahahahaha....

Efter ett par koppar kaffe, undrade Micke, varför jag  fortfarande inte bjudit på mina kakor, de var ju ute ur frysen igeeen..... Men om sanningen ska fram, hade jag helt glömt bort dom.... OCH självfallet åkte dom fram... och ALLA åt varsin bit, inklusive jag....  :))
Så japp, jag har syndat som satan idag.... Bra start Linda..... wiihooo... Inte konstigt mina brallor blir försmå, skärpning råder....

Nästa vecka är det tid hos "ostiopaten" igen. Ska höra då om det är ok att börja träna på gymmet så smått, utan att ta risken min nacke blir kass igen..... Sen v31 börjar jag jobba ( galet men sant... ) Och då kommer löpningen igång igen, på allvar, för då kan jag springa på morgonen som vanligt igen... :) Och förhoppningsvis träna på gymmet om luncherna.... Sen om ett par veckor, känner jag mig nog nöjd igen och förhoppningsvis kommer jag i mina jeans igen, eller inte förhoppningsvis... jag SKA glida i dom igen, innan aug är slut!!!!

"Pep-talk" är inte fel!!!!!

Fast för min del blir det 05:40

Förhoppningsvis lite av detta med snart.... :)

2 kommentarer:

  1. Det finne sendast ett sätt att undvika att sätta i sig massor av skit (såvida man inte har världens karäktär) - och det är att inte ha något hemma.
    Jag bjuder aldrig någon på nåt till kaffe - såvida det inte är kalas såklart. "spontanbesök" får kaffe - Punkt slut. På det viset gör jag både mig och mina besökar tjänsten att slippa ta beslult om - och hur mycket de skall låta sig själv äta.

    SvaraRadera
  2. Ja jag vet Hege... men har ju en stoooor pasion för bakning.. Och lovat minimannen att baka lite under semestern... Nu är vi "färdigbakade" iaf, och överjästa Hihihi Nu är det nock. Gav ju bort en del igår med av de vi hade i frysen till min mamma :))
    Nu siktar vi mot nya mål, jag mot valkarna ;) Lucas för att rädda tänderna från karios & Baktios eller va de heter :)

    SvaraRadera