torsdag 21 juli 2011

Innomhusfix :))

Idag har det varit ett riktigt kasst väder.... Vi hade en nattgäst inatt, kusin Marcus... De sov faktiskt till 08,30, lite av rekord :) Vi gick upp 08,45. De spana lite tv, jag fixa frulle till dom : Nutella mackor , lyx på hög nivå får de vara ibland...
10,00 hämta Krille dom och jag kunde åka på provtagningen. Sen hade jag bokat en städ dag. Åkte in på ÖB och skulle handla lite, bl a Ajax rengöring, "orginal"... Vilket dom inte hade såklart...( vill ha det till mina golv... )  De hade vara de andra i olika dofter, som jag inte kände för att handla... Sen kan jag vara lite "snål" med, Orginal säljs i 1,25 l och de andra med dofter har bara 1l, men båda kostar lika mycket... Då vill ju jag ha den som där är mest i, mer för pengarna :)) Så jag tänkte att på hemvägen svängde jag inom Arne på Ica... Kom jag ihåg det?? Nopp, värsta "teflonhuet"... det är jag det! Jaja, fick med mig lite "Vim" och diksmedel, sådant som är slut härhemma och förrådet behövdes fyllas på...

När jag kom hem från stan och mina ärende, så fick jag mess av min man om vi skulle ta och käka lunch på Basilika när Lucas ändå var hos faster & c/o. Såklart kunde vi det.. Sen börja telefonen ringa, och vips var kl 11,48 och jag var tvungen att åka in till stan igen..
Efter lunchen åkte vi hem till Häljarp igen och tog lite kaffe på Lupinvägen. Satt och blev förtjust i deras vita färg de har på väggarna, och fick genast en idé.... Att måla om i vårt vardagsrum, i samma vita... Fick färgkoden av Krille, så nästa vecka är det dax, för en "home makeover"...
Fick med oss bägge barnen till oss igen då de andra skulle iväg och kolla på kaminer ( japp, hösten närmar sig igen,,, trist med sant.... )

Denna köpte vi i vintras/början på våren. Mys på hög nivå. Kan det bli en lika till dom ? ;)
Mannen gick till tv:n och kolla golf... Tråkigare sport får man leta efter.. Men mig gjorde det inget. Jag skulle ju ändå städa :) Städa sådant som inte syns utåt var em plan.... Alla lådor i köket ( eller nästan alla iaf.. ) Nu är dom damsugade, avtorkade och allt står snyggt och prydligt, och jag fick slängt massor....Så skönt!!!  Som man sparar på saker... Sen hitta jag även 2½ påsar med kanel... hmmm, tecken på lite bak snart?? Hahaha, no no no no.... Det städrycket/inspirationen  kom nog från bl.a från Hege. Men jag vet flera som städar i skåp & vrår under semestern.... ;)


Jag har en lita på "att göra under semestern" i huvudet. Och bl a detta stod med, likaså allt bak vi gjort, garderobsstädning mm ... Målningen i nästa vecka tillkom idag.... Sen vill jag även putsa " silvret", gjorde det förra sommaren med, men hann inte allt....putsa rutorna..  Sen ska uterummet städas & fixas, jag ska fortsätta där ute, med att rensa ogräs... Om nu det kan bli fint väder... Och jag har " bara" 1v kvar av semestern. Hujedamaj, hur ska jag hinna med allt... Hmmm, får nog "rata" lite om vad som känns mest relevant tror jag... Och herregud, träna ska jag med göra, på gymmet, förhoppningsvis iaf :))


Så kan det se ut i mitt huvud.. ;)
Såhär känns det som man vill göra sista veckan..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar