torsdag 28 juli 2011

Nya fotbollsskor......

I fm begav jag & Lucas oss till C-syd för att kolla om vi hitta nya fotbollsskor, då de han har var helt försmå. Vi brukar alltid handla på Team Sportia, bra saker och en super service.... Hade även hört de snart skulle få in nya Nike skor där.. När vi kom dit hitta Lucas 2 par som han ville ha, Torres skor ( såklart, vad hade jag väntat mig ...?? ) Men de fanns inte i hans storlek såklart, och jag fick en tjurig son på halsen... Jag försökte att få honom kika på andra, Adidas, sådana han har, men icke sa nicke, det ville han inte, han hade bestämt sig. Jag & personalen försökte ändå med att det är inte utseendet man ska gå efter, utan att skon sitter skönt. Det gick inte heller hem.. På mån eller tis kommande vecka skulle de få in de nya Nike skorna, så där var inget att göra. Han sa bestämt & ganska tjurigt att han tänkte INTE träna ikväll, för det skulle inte gå, så kunde han isåfall spara sig för att ge gärnet på matchen mot mammorna i morgon.....
Jag sa att då fick vi kika i andra affärer och se om där fanns några, men vi tvivlade bägge två....
MEN.. så i sista affären, Stadium Outlet, hitta han vad han ville, ett par Torres skor!!!. Äntligen, vilken lycka, ögonen tindrade på honom när vi betalt för allt :)


Grymma...



Baksidan
Nya benskydd med skulle vi ha, Torres det med.....
När vi hade kommit hem & käkat lunch, tog det inte så lång tid för Lucas att snöra på sig skorna och ge sig ut i "regnet" och prova skorna....  De var perfekta sa han. Vilken lycka!!
Gräspremiär för skorna..
De gick skjuta med :)
Bryr sig inte ett dugg om regnet....

"Lucas  - Mamma, nu fattas jag bara en Chelsea boll, sen är jag som en "mini Torres", Tröja, shorts, skor & benskydd.. Bara bollen som fattas, den kan vi ju köpa nästa gång vi är där och handlar !"

( Hmm som om han inte har nog med bollar, men tydligen inte........ )

Ikväll kan en nöjd Lucas gå på träning iaf, utan att vika tårna flera varv.... :))

2 kommentarer: