söndag 31 juli 2011

Avslutar sem med grilbuffé & överraskningsfest på Tegel

Förra söndagen fyllde mamma 70 år. Hon "rymde" hemifrån med Lasse till Gränna på en campingtripp, för hon ville inte ställa till med fest.
Under tiden passa jag och min syster Ingela på att fixa till en överraskning åt henne. Istället för att köpa en present ( tycker nog att en 70 åring har det mesta... ) så ordnade vi ( eller mest Ingela... ) med att boka bord på Tegel i Rydebäck. de är kända för sin grillbuffé. Oj vad det var gott! Och mamma, hon blev väldigt överraskad. Vi hade bjudit med moster Karin ( hennes syster ) & hennes Nisse, samt mammas bästa arbetskamrat Eva, de har känt varandra i 21 år, så det var jätte kul att alla kunde komma


Tillhörande gård..

Stället var jättevackert. Har aldrig ätit där innan, men kommer säkert göra det fler gånger.


Mullvaden Lasse lurade dit henne....

Efter " jag må du leva" blev det kramkalas. Här med Eva

Moster Karin


Vi hade t om lite kändisar vid bordet bakom... Maria Montasamiz syster med dotter, deras mamma och en annan man.... Jag får en sprutlande känsla i kroppen när jag ser en " kändis"... Självklart var jag tvungen att fotta... Låtsades naturligtvis fotta något helt annat... Och helt för feg för att be om autograf.. Men vad ska man med hennes till egentligen, det är ju Marias man vill åt :))

"B" kändisarna....
Lite blommor & presenter hör ju till...

Tack tal

Kramkalas igen...

Syrran.

Min svåger Tommy
Var tvungen att fotta maten med. Och ja, jag gick 2 runder. Det var jättegott. Åh, deras kokta rödbetor var nog bland de godaste jag någonsin ätit!!!
Vi satt ute med hela tiden. Hade tur med vädret. Mysigt, men liiiite jobbigt med alla getingar som är helt galna nuförtiden.. de lämna inte oss ifred precis. Men alla klara sig från att bli stuckna iaf :)

Kö till grillbuffén

Yammi. Kött, kyckling, korv, rödbetor, sallad, potatis *check*

Emma, Lucas älsta kusin, min systerdotter <3

En go kladig kaka till kaffet satt som en smäck

Kaffetime

Mamma blev verkligen superglad över detta, hon blev även lite rörd när hon kom. Tror inte hon väntat sig detta "ståhej" av oss.....
Så en perfekt avslutning på 4 v härlig semester. I morgon börjar " det vanliga livet" igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar