torsdag 14 juli 2011

Då har man varit (o)nyttig idag igen ;)

Inatt var vi barnlediga.Lucas sov borta. Så när kl ringde 07,55 i morse, hade jag bara mig själv att sköta. Och tur var väl det, för jag hade glömt bort lite hur det var att stressa på morgonen, de takterna har liksom försvunnit i sem tiderna... Man vill ju hinna duscha, käka frukost och dricka mitt te, helst i lugn och ro, men icke sa nicke, tiden flög fullkomligt iväg...så teét fick jag bokstavligen halsa på stående fot, hrmpf... gillas inte....
Efter lite stress var jag iaf hos ostiopaten 09,00. Och det kändes bra, jag känner mig bättre. Hade t om blivit ngt " mjukare" i kroppen, så han kunde knäcka till lite i ryggraden, bakom bröstbenet för att , tja som han säger, "öppna upp" min stelhet.. Tycker det är fruktansvärt obehagligt att knäcka sådär, men känns ok efteråt.. Nu ska jag dit igen om 2v..Men ändå fortsätta med mina övningar, så ska detta nog bli bra någongång :)

På hemvägen stanna jag till på Netto för att inhandla ett par ingredienser till mitt bak... En urusel affär tycker jag. Man hittar aldrig det man ska ha, och annat alternativ, njae, det finns liksom inte där.. Skulle bla ha ett pkt jäst... Hade dom det?? Nopp. Så bara en sådan enkel sak som ALLA livsmedelsaffärer bör ha, har inte dom.. Blir så trött... Så det blev bara Marabou mjölkchocklad & sirap...
Hem, satte på mitt morgonkaffe, som luktar sååå ljuvligt, oslagbart... Tog telen och reingde upp sonen och undra om de tänkt komma hem och leka här någongång... Av hans vän fick jag stränga order om att Lucas fick INTE åka hem när jag ringde, hallå, de spela faktiskt en turnering med Fifa 11.. Fick order att hämta kl 13. Jajajajaja, då baka jag själv tänkte jag, och zippa vidare på kaffet :) Undertiden hade jag fått mess av maken om vi inte kunde ta en lunch på Basilika i stan när han sluta jobba. Ooohla laaaa, de e ju gott och det gick bra, när Lucas ändå inte skulle hämtas förrän 13. Jag återgick till baket. Hade bestämt mig för att börja med Chewy marabou cookies ( receptet finns på receptfliken ) När smeten vag gjord ( och japp, den var god ) så åkte den in i kylen, för den skulle stå kallt ca 1h, vilket var perfekt, jag skulle ju in till stan igen..


Halvklar smet.....

Sådär.. In i kylen ett tag.. E smet fylld med Marabou, kalorisnål... Hmmmm

Sen tog jag alla skräppåsar och ställde i tvättstugan för att åka och slänga möget som jag lovat mig själv.. Tiden rann iväg, som vanligt och jag var tvungen att dra in till stan för att vara i tid till lunchen... På basilika var det knöckat med folk som vanligt, men vi fick ett bord iaf. Och så käka vi deras buffé, Gud va gooooottt!!! Väl kl 13 hämta jag kidsen. Hem igen och fortsatte med baket.... och ännu fler ingredienser hade det blivit nu, tacka vet jag Ica, de har iaf de man behöver .) Nu var mjöl & jäst med inhandlat till kanelbullar.
Kakorna blev jättegoda när de väl var klara. Riktiga kaloribomber.. Kunde inte motstå dom jag heller. Tja, alla som var här gillade dom...


Såblev det ett par " korvar"

Påväg in i ugnen...

Färdiggräddade..

En del åkte i förvaringsburken, en del i frysen

Efter de var klara, var det bara att sätta igång med "kanelisarna" Var ju ändå skitväder, så då kan man likväl baka.... Under tiden de bakades, hade Lucas & Hugo en boxningslek, med världens största boxhandskar... Det lät rätt mycket från dom, så jag ville inte kolla på dom, dom sa det var hel lugnt.... Dom var genomsvettiga när " matchen" var över... Då stod man där igen, som värsta "bullmamman" och serverade nybakta bullar ;)
När baket var klart, så öste jag ina alla påsar med skräp i bilen, så i morron ska de tömmas vid återvinningen iaf!!


Megahandskarna....

Nybakta kanelbullar& Vaniljbullar.... Blev en del ;)

Kom ju på att jag skulle fixa fika till mina kvällsgäster med, jag hade ju bestämt mig för smulpaj..( som om det inte räckt egentligenmed kanelbullar....? ) Tyvärr hade jag inte hittat en färdigfryst( ja ett litet - till ica där faktiskt... ) , så fick fixa en egen.. Något torr kanske ( och enl mitt tycke, förlite bär....jag gillar mycket bär.... ) men ok.


Smulpajen

Såidag har man fått gjort en del, fyllt frysen iaf... och kommit halvägs med mitt skräp...Men samtidigt varit vääääldigt onyttig. För man har ju smakat på det man bakat... Så en 30 000 points kanske man fått i sig, eller något..... :)
Och i morron kommer syrran.. Men jag skiter faktiskt i att prova göra en cheesecake... Tycker jag har tillräckligt med kakor/ bullar & paj att bjussa på nu ;)
Nä, nu är det dax att göra ca 500 sit-up´s eller ngt. Plankan iaf :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar