tisdag 12 juli 2011

Idag har man fått gjort lite iaf.... + premiärdopp i poolen

Då var tisdagen med över.. Märkligt vad dagarna rusar iväg.... Idag har det iaf  varit fint väder :)) Så jag tog mig i kragen och började rensa ogräs vid häcken... Bläää vad det är tråkigt, men resultatet blev ändå ok... Låååångt ifrån klart, men en början på det iaf. Jag pallar verkligen inte "dona" med sådant annars när jag jobbar, finner ingen lust att gå ut och pula med saker och ting. Gör hellre roliga saker.. Men har sagt att nu under sem, så ska saker och ting göras, nu har jag ju tid för det :)) Och efter jag var " klar" med projektet för idag, så tog jag mig ett premiärdopp i poolen, och sedan ett ryggläge i solstolen, och råkade slumra till ngn halvtimme... Mmm gött med semester :))

Man ser var jag ska börja i morgon, eller nästa gång iaf :))



Så utomhusjobb står på schemat när det är väder till det, och innomhusgöra när det är kast väder... Inomhus är typ sådant som storröj, rensa garderoder ov, försöka slänga saker man verkligen inte kommer använda ändå.Storstäda/röja sonens rum igen.... Och så baka såklart :))
Igår blev det ätligen ett köp av min efterlängtade "torkvinda" Hitta den på ÖB, billig och bra.. Så idag och igår såklart, har det tvättats "gärnet".. Doftar underbart!!!


Jajaja, ngt sned, men spelar ingen roll... nu har jag en iaf :))


I morgonbitti ska jag till min "ostiopat" för lite massage.. Ska bli gott. Känner mig mycket bättre nu faktiskt, så det är riktigt kul när man svarar på behandlingen.... Sen blir det hemåt igen och fortsätta här, antingen i trädgården, eller inomhus... + åka och slänga skräpet som står i uterummet.... Varför är man så lat, så man inte slänger påsarna efterhand? Men nä nä, inte vi... Vi samlar på oss, till man skäms ordentligt innan de töms.... suck säger jag bara. Men får väl bli ändring på det med :))


Kolla med påsar som ska kastas..... Bort i morron ska de iaf...

I morronkväll får vi fika gäster, så jag känner lite att jag vill baka ngt i morron. Men hur ska jag hinna med allt... (Gud vad jag vill mycket på en gång..... ) För på tors kommer ju syrran :)) + en annan kompis. Hmmm, kanske står det kanelbular på schemat i morron? Eller ett par andra "goa" kakor jag fick smaka hos Jocke en dag... Mmmm ngt kommer det att bli iaf. På kvällen blir det nog smulpaj, de där som finns färdiga i frysdisken, de är riktigt goda, godare än min egen faktiskt... Och till det en fluffig vaniljvisp kanske.. På tors ska jag ge mig på ( kanske... )  att prova göra en Cheesecake för första gången.. Hitta ett resept i en Må Bra tidning. Tyvärr har jag kastat tidningen, men man hittar det kanske på deras hemsida...


1 kommentar:

  1. Ses kanske hos ostiopaten då - jag skall oxå dit nu på morgonen

    SvaraRadera