söndag 31 juli 2011

Några timmar kvar innan allt är som vanligt igen...

Jodåsåatt..... I morgon ska man börja jobba igen... Hur känns då detta? Skit såklart, nu ska det ju komma en "värmebölja", inte så otippat... Men, i ärlighetens namn, så ska det bli skönt med en "vardag" igen. Kan dock inte riktigt förstå att kl ska ringa 05:45 i morgonbitti, jag ska upp, snöra på löpardojjorna och bege mig ut i naturen... Lite ofattbart...... Om jag nu klarar av att springa. Sprang ju på matchen i fredags, trampa lite fel vid ett tillfälle och fick gigantont i nacken och armen igen.... Sluta jag spela? Nopp, jag fortsatte, men tog längre pauser när jag var avbytare. Varför lyssnar jag inte på min kropp och signalerna??  Ont så in i helvete igår! Har ju varit bra nu senaste 2v iaf. När jag la mig igår, fick jag t om ta en citodon, jag palla inte mera... Tårarna kom med när tankarna kom "om jag inte klarar av att springa eller träna mera.... " paniken sprider sig i hela kroppen. Måste helt enkelt få en tid att röntga nacken, något därinne är inte som det ska. Ska se hur det känns i morgon när jag joggat min runda.
I morgon ska ju jag börja mitt nya lite "hälsosammare liv" slut med gottor och dra ner på rökandet. Klarar inte sluta tvärt med båda, en omöjlighet för mig. Men ska inte röka på arbetstid, och endast hålla mig till salta pinnar och mörk choklad på helgen. Japp, jag skippar t om lösgotte & ostbågar. Det ska funka! Sätter 1 mån i taget på gottet. Ciggen ska jag med sluta med helt så småningom. Jag känner mig taggad för min nya utmaning och i morgon hoppar jag på "tåget mot smalköping", och jag har bokat plats i hälsovagnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar