lördag 27 augusti 2016

Första jobbveckan och dag 15-19 och ännu ett minus på vågen

Första arbetsveckan gjord.... Såååå segt.... Trodde att det skulle vara tjo och tjim, men nä...... Kanske för eleverna inte börjat,,,de kommer på måndag.... Kanske annat.... Vi får se helt enkelt sa blonda Sara .. Ska hitta lite rutiner bara.. De kommer efterhand.. Några förändringar på schemat ,,, bra eller dåligt,,,tja de får vi se helt enkelt.. 
Att ha med lunchlådor på jobbet har inte varit några bekymmer. Men att typ alla andra åker ner på stan och lunchar på annat som oxå är gott har varit lite jobbigt vissa dagar.. Men jag ser det som jag är ekonomisk av mig hehehehe... 80x5 är ändå 400 jag har sparat in under vecka,, (högt räknat)
Äter frukost hemma...Lunch på jobb, mellis när jag kommer hem....och middag senare på kvällen. 
Har haft gröna dagar tis, ons tors.. Käkat mycket sallad med kyckling i och även lite köttfärssås. Mums... Vit dag igår... Kändes pluttigt med bara en äggvita och 150g räkor till lunch...sakna de gröna...men de funka,,,  Man ska inte tänka så mycket helt enkelt.. 
Igårkväll fuska jag lite... Min fina man hade fixat grillat när jag kom hem... Kött och majs och vitlöksbröd serverade han... Jag skulle egentligen bara ätit köttet... Men han hade ingen koll på det var vit dag, och gjort de så fint och gott, så jag kunde inte säga nej... Åt en majskolv, sallad och en liten bit bröd till goda köttet ( kamben) Såååå gott.. Vi satt ute....när gjorde man det sist liksom...?  Typ sista sommardagen..... 

Idag är det röd dag... Vilket innebär "Frossa delux" Inga ramar,,,inga regler,,,ät tills du spyr av allt du kan komma åt... Har jag gjort det...??? Näääääää ..... Till frukost blev de yoghurt med nötter...2 fröbröd med ost... Till lunch...Inget... Mellis? En halv våffla.... Nu ikväll? Ingenting än sålänge... Så hitintills har jag ätit lite 17% ost förmycktet ,,samt våfflan.... Hade planerat helt annat... Jag har längtat efter att få äta lite mjukglass,,,,äta en god middag på stan,,,kanske en pizza,,,,för att senare inta soffan med chips och dipp och ev en påse alghrens salta bilar....unna mig ett glas gott vin... inga barn hemma denna helg,,bara njuta av sista sommarhelgen. Men nä,,,det lär inte bli något av det... Ibland blir det inte som man planerat helt enkelt...
Var på Össjö loppis och jobba extra idag... Grädda våfflor från 12:30-16:00,,, 

Tydligen spela United match nu ikväll som mannen ville se... Så jag antar kvällen kommer sluta med en ostamacka i soffan och en kopp te..  Det är iof en frossa i sig det med...och jag älskar ost! Nästa fria dag, röd dag, är om 1 månad... Kanske slår jag på stort då...kanske inte 

Dagens bästa var att det var vägningsdag..och att det var minus på vågen igen.. -0,7 kg och nån cm här och var... Så tot är jag nu 4,5 kg lättare än för 3 v sedan. Typ 5-7 kg kvar,,, #kämparvidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar